102877

تجمع کارگران معادن البرز شرقی در اعتراض به ماه ها عدم پرداخت حقوق

دنیای معدن - کارگران زحمت کش معادن شرکت البرز شرقی بار دیگر دست از کار کشیدند و با تجمع در محل این شرکت در شهرستان شاهرود خواهان رسیدگی مسئولان این مجموعه و مسئولان استانی و شهرستانی به ماه ها عدم دریافت حقوق و مشکلات شان شدند.

بیش از 600 نفر از کارگران شاغل در معادن ذغال سنگ منطقه طزره دامغان متعلق به شرکت ذغال سنگ البرز شرقی از صبح امروز با تجمع اعتراض آمیز در محل مجموعه اداری این شرکت در شهرستان شاهرود خواهان رسیدگی مسئولان به مشکلات آنان به ویژه عدم پرداخت چندین ماه حقوق معوق کارگران علی رغم وعده های ماه های گذشته شدند.

کارگران معادن ذغال سنگ البرز شرقی که فعالیت آنان جزء سخت و زیان آورترین مشاغل محسوب می شود در طول ماه های اخیر بارها برای رفع مشکلات خود مجبور به تجمع در مراکز دولتی شهرستان های شاهرود و دامغان شده اند ولی علی رغم دیدار نمایندگان آنها با مسئولان شرکتی، فرمانداران، نمایندگان مجلس و حتی وزیر صنعت و معدن گره ای از مشکلات آنان باز نشده است.

گفتنی است، معادن ذغال سنگ شرکت البرز شرقی واقع در منطقه طزره شهرستان دامغان با ذخیره بیش از 45 میلیون تن ذغال سنگ در خود، جزء بهترین معادن کشور از نظر میزان ذخیره ذغال سنگ محسوب می شود و قریب به یک هزار و 300 کارگر در معادن این شرکت مشغول به کار هستند.

کارگران زحمت کشی که در سال های اخیر، بیش از کار کردن در شرایط بسیار سخت اعماق زمین، تأخیر های چندین ماهه در پرداخت حقوق و شرمندگی نزد خانواده هایشان، مشکلات بیمه، قرارداد های نامطمئن و نبود امنیت شغلی آنان را آزرده کرده است.

کاستی ها و مشکلات ریشه ای کارگران معادن شرکت البرز شرقی وقتی آشکار شد که در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و سیاست خصوصی سازی، 95 درصد از سهام معادن این شرکت در سال 93 به ذوب آهن اصفهان واگذار و پنج درصد باقی مانده نیز طبق قانون، به جای سهام عدالت به صورت سهام ترجیحی به کارگران و کارکنان شرکت تعلق گرفت و در مرحله بعد این واگذاری، زمین شرکت نیز به مزایده گذاشته شد که در نهایت شهرداری شاهرود برنده آن شد؛ که البته این ارائه سهام و مزایده نیز در نوع خود اعتراضات متعددی را به همراه داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید