102346

خاتمه تجمع صنفی کارگران ارفع سازان در مس سرچشمه

دنیای معدن -کارگران شرکت ارفع سازان پس از دو روز تجمع مقابل دفتر نظارت مجمتع مس سرچشمه با وعده رسیدگی به مشکلات استخدامی شان صبح امروز به کار خود بازگشتند.

دست کم ۲۵۰ نفر از کارگران شاغل در یکی از شرکت های پیمانکاری مجتمع مس سرچشمه برای مدت دو روز (روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۷و ۲۸ دی ماه) به اتفاق اعضای خانواده های خود مقابل دفتر نظارت شهرک مجتمع مس سرچشمه تجمع کرده بودند.

از قرار معلوم این تجمع حوالی عصر روز گذشته و پس از آنکه مسئولان مس سرچشمه، مدیران شرکت ارفع سازان به اتفاق مسئولان اداری رفسنجان در جلسه مشترک خود به نمایندگان کارگران وعده رسیدگی به مطالبات صنفی کارگران معترض را می دهند، خاتمه می یابد.

به نقل از کارگرانی که به اتفاق خانواده های خود در این تجمع صنفی دو روزه شرکت کرده بودند، گفته می شود که کارگران معترض خواهان تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند.

بصورت مشخص این کارگران خواهان آن هستند که ادامه رابطه استخدامی آن ها در چهار چوب قراردادی که در مجتمع مس سرچشمه به نام قرارداد استخدامی «۲۴۳۰» شناخته می شود تغییر یابد اما از قرار معلوم با این استدلال که در حال حاضر توان مالی کافی را ندارد از قبول خواسته های آن ها خودداری کرده است.

این کارگران در توضیح مزایای این مدل قرارداد استخدامی به ایلنا گفتند: در قراردادهای موسوم به ۲۴۳۰ امنیت و مزایای شغلی کارگران مانند کارگران رسمی است و به عبارت دیگر کارگرانی که تابع این مدل قرارداد کاری هستند هم درآمد ماهانه بیشتری دارند و هم از بابت آینده شغلی خود بیشتر مطمئن هستند و ظاهرا به غیر از آن ها تاکنون این تبدیل وضعیت برای گروه دیگری از همکاران آن ها اتفاق افتاده است.

یکی از معترضان با یادآوری سابقه پیگیری های صنفی خود و همکارانش در شرکت ارفع سازان برای تبدیل وضعیت استخدامی، افزود: پیش از این نیز مسئولان مربوطه تنها وعده می دادند و در عمل شرایط کاری ما تغییری نداشت.

۲۹ دی ۱۳۹۴

دیدگاهتان را بنویسید