102271

نمایشگاه و فروشگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی برپا می شود

دنیای معدن - نمایشگاه و فروشگاه عرضه مستقیم سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از ایران و جهان همزمان با برگزاری سی و چهارمین گردهمایی و دومین کنگره بین المللی علوم زمین در موزه علوم زمین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی دایر می شود.

نمایشگاه و فروشگاه عرضه مستقیم سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، 3 تا 5 اسفند ماه از ساعت 9 تا 16 برپا خواهد بود و علاقه مندان می توانند جهت بازدید به این موزه واقع در میدان آزادی، بلوار معراج، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، موزه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور موزه ای تخصصی است که به طور خاص نمونه هایی از سنگ، کانی، سنگواره (فسیل) و اشیای معدنکاری قدیمی بدست آمده از نقاط مختلف داخل و خارج کشور را در خود جای داده است.

در این موزه حدود 400 نمونه سنگ و 2000 نمونه کانی و بیش از 1200 نمونه سنگواره و 65 نمونه ابزار معدنکاری قدیمی مکشوفه از معادن ایران واشیای باستان شناسی نگهداری می شود.

قسمت های مختلف موزه شامل «بخش مربوط به وسایل معدنکاری قدیمی و اشیای باستان شناسی»، «بخش سنگ ها»، «بخش کانی ها»، «کانی های قیمتی و نیمه قیمتی»، «سنگواره ها»، «سنگواره مهره داران» و «سالن نمایش فیلم های زمین شناسی و علوم وابسته» است.

مساحت موزه 345 متر مربع است و زمان تاسیس آن همزمان با تاسیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سال 1338 است و در سال 1387 موزه مورد بازسازی کامل قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید