101560

۴۰ درصد معادن خوی غیرفعال است

دنیای معدن - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: متاسفانه هم‌اینک ۴۰ درصد معادن خوی غیرفعال هستند.

یحیی کاظمی، با اشاره به تعطیلی معادن خوی اظهار داشت: هم‌اینک تمامی واحدهای معدنی خوی به علت آغاز فصل سرما در حالت غیرفعال به سر برده و تنها از ماشین‌آلات این شهرستان حفظ و نگهداری می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: در این رابطه پس از پایان فصل سرما فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با اذعان به تعطیلی 20 واحد معدنی تا پیش از آغاز فصل سرما بیان کرد: هم‌اکنون از 50 واحد معدنی خوی تنها 30 واحد آن فعال بوده و سایر آنها یعنی 40 درصد در شرایط غیرفعال به سر می‌بردند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی در پاسخ به عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی اظهار داشت: مشکل اصلی در این رابطه، بهره‌وری، توجیه اقتصادی و خام‌فروشی است.

وی با تکذیب فعالیت معدن مس خوی که توسط عده‌ای از مسئولان بیان می‌شود، تصریح کرد: معدن مس تنها در حد اکتشاف و مطالعاتی بود که این امر توسط مس ایران و واحد مربوطه در مرکز استان انجام شد.

کاظمی با مناسب ارزیابی کردن صنایع تولید مبل در خوی گفت: با توجه به تولیدات داخلی مناسب و با کیفیت در خوی، این شهر به عنوان قطب مبل مطرح است.

وی با رد تمایل برخی واحدهای تولیدی به استفاده از نام و برند کشورهای همسایه تصریح کرد: همه واحدهای تولیدی مبل راغب به استفاده از نام خوی هستند و شاید این مسئله از شباهت تولیدات داخلی با هم نوع خارجی خود نشات می‌گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی با اشاره به بازارهای هدف تولیدات مبل و صنایع وابسته به آن افزود: واحدهای تولیدی بازار هدف مناسبی دارند و در این زمینه توانسته‌اند محصولات خود را به داخل و خارج از کشور صادر کنند.

وی با یادآوری توقف نسبی ساخت و سازها به علت سرمای هوا و بارندگی‌ها اظهار داشت: عدم وجود تقاضا در بازار سبب رکود در امر تولید کارخانه سیمان شده است.

کاظمی با اذعان به تعطیلی کارخانه تولید دخانیات خوی بیان کرد: به علت قدیمی بودن ماشین‌آلات، این کارخانه هم‌ اینک در حالت غیرفعال به سر می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید