101432

کشف بزرگترین یاقوت کبود ستاره ای جهان به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار

دنیای معدن -بزرگترین یاقوت کبود ستاره ای با وزنی برابر ۱۴۰۴.۴۹ قیراط در معدنی در سریلانکا کشف شد که به گفته کانی شناسان این سنگ ارزشی برابر ۱۰۰ میلیون دلار دارد اما می توان آن را با قیمت ۱۷۵ میلیون دلار نیز به فروش رساند.

براساس گزارش CNN، یاقوت های ستاره ای به واسطه بازتابی به شکل ستاره ای 6پر که پس از جلا یافتن روی سطح آنها دیده می شود، اینگونه نامگذاری شده اند.

براساس گزارش رسانه های محلی، این سنگ در ماه آگوست در راتناپورا، شهری در جنوب سریلانکا که به شهر جواهرات شهرت دارد، کشف شده است. مالک کنونی این سنگ ارزشمند می گوید این قطعه جواهر احتمالا به قطعه ای بسیار ارزشمند در یک موزه تبدیل خواهد شد زیرا به اندازه ای بزرگ است که نمی توان آن را روی هیچ قطعه جواهری نصب کرد. این شخص اطلاعاتی درباره مبلغی که برای خریداری این قطعه سنگ قیمتی پرداخت کرده ارائه نداده است.

وی به محض دیدن این سنگ تصمیم به خریداری آن کرده است زیرا گمان می برده که می تواند بزرگترین یاقوت کبود ستاره ای در جهان باشد. به او گفته شده که باید این سنگ را ستاره آدم بنامد. براساس باورهای اسلامی حضرت آدم پس از رانده شدن از بهشت به منطقه ای از زمین آمده که اکنون نام آن سریلانکا است.

وزیر صنایع سریلانکا به تازگی اعلام کرد میزان صادرات جواهرات از سال 2010 تا سال 2014 نزدیک به 135 درصد افزایش داشته و از 70 میلیون دلار به 165 میلیون دلار رسیده است. این به آن معنی است که میزان تقاضای سنگ های قیمتی در جهان سالانه 6 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید