82073

واکنش ایران در صورت حمله به کشتی هایش در یمن چه خواهد بود/ صبر ملت یمن طولانی نخواهد بود/ ایران درگیری‌های یمن را فرماندهی نمی‌کند

خلاصه اخبار بین‌الملل روز جمعه 94/1/29 به شرح زیر است:

روزنامه بین الملل مشرق؛ ایران:

چهره خندان انقلاب عبوس ایران

مجله آمریکایی تایم- محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به عنوان یکی از 100 شخصیت اثرگذار دنیا انتخاب شده است. مجله تایم درمطلبی که برای آقای ظریف نوشته وی را چهره خندان انقلاب عبوس ایران معرفی کرده است . رابین رایت، فردی که به معرفی وزیر خارجه ایران پرداخته با بیان اینکه سه دهه است ایشان را می‌شناسد به نقش وی در پایان دادن به جنگ ایران و عراق، آزادسازی گروگان‌های آمریکایی در لبنان و کمک به شکل‌گیری دولت جدید افغانستان بعد از شکست طالبان اشاره کرده است .

دیدار امیرعبداللهیان با برخی از مراجع تقلید در قم

مشرق- حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزارت امورخارجه، پنجشنبه با حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و سبحانی از مراجع عظام تقلید در قم دیدار کرد و از رهنمودهای آنها در خصوص موضوعات مهم منطقه‌ای به ویژه تحولات مربوط به یمن، عربستان، عراق، سوریه و بحرین بهره مند شد .

تنها مساله زمان تحویل اس 300 باقی مانده است

المیادین- سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: توافق درباره تحویل سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ با دولت روسیه نهایی شده است و صرفا زمان تحویل آن به جمهوری اسلامی ایران باقی مانده است .

دور تازه مذاکرات هسته‌ای از سوم اردیبهشت در وین

خبرگزاری فرانسه - اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد دور تازه مذاکرات ایران و ٦ کشور روزهای ٢٢ و ٢٣ اوریل در شهر وین اتریش برگزار میشود . اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که دیدارهای دوجانبه هلگا اشمیت مدیر سیاسی اتحادیه اروپا و عباس عراقچی مذاکره کننده ایرانی از روز 22 آوریل در وین آغاز خواهد شد و این مذاکرات در روز 23 آوریل با حضور دیگر مدیران سیاسی گروه 1+3 ادامه خواهد یافت . ایران و گروه 1+5 قرار است تا پایان ماه ژوئن سال 2015 به توافق جامع هسته ای دست یابند .

کابل به دنبال جلب همکاری تهران برای مبارزه با تروریسم است

خبرگزاری فارس- وحید مژده کارشناس مسائل سیاسی افغانستان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور افغانستان به ایران گفت: روابط 2 کشور تاکنون ناکافی بوده و این سفر برای بهبود و گسترش روابط است. مژده با اشاره به چرایی سفر رئیس جمهور افغانستان به ایران و مذاکره با مقامات ایرانی افزود: با توجه به سیاست اعلام شده غنی به‌ویژه سیاست خارجی وی که کشورهای همسایه و سپس کشورهای اسلامی را در اولویت همکاری‌ها قرار داد، ایران را برای دولت کابل مهم می‌سازد. وی افزود: ایران هم کشوری اسلامی است و هم در همسایگی افغانستان قرار دارد، بنابراین مقامات دولت کابل در تلاش گسترش همکاری‌های همه جانبه با ایران است و اصلی‌ترین دلیل سفر رئیس جمهور به ایران نیز همین مسئله است.

واکنش مصر به اظهارات اخیر امیرعبداللهیان درباره مواضع قاهره در تحولات یمن

پایگاه مصری الیوم السابع، یاسر المراد معاون وزیر خارجه مصر روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات اخیر امیر حسن عبداللهیان معاون وزیر خارجه مصر درباره مواضع مصر در یمن اعلام کرد که چنین اظهاراتی غیر قابل قبول است . یاسر المراد افزود: اظهارات امیر حسن عبداللهیان به منزل خروج از چارچوبی است که طرف ایرانی بر اساس آن برای بهبود روابط دو کشور تلاش می کند و به نوعی با تلاش‌هایی که مسئول ایرانی برای تاکید بر بهبودی روابط دو کشور از طریق گفتگو و همکاری سازنده به کار می‌گیرد، تناقض دارد .

در صورت حمله به کشتی های ایران پاسخ سختی داده خواهد شد

المیادین- سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که آنچه که در یمن رخ می دهد نتیجه شکست طرح‌های آمریکایی در منطقه است . وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها و همپیمانان آن در منطقه نتوانستند نظام سوریه به ریاست بشار اسد را ساقط کنند . وی گفت: حوثی‌های قبل از حمله به یمن ۵۰ درصد از اراضی یمن را در اختیار داشتند، اما امروز ۹۰ درصد از آن را در دست دارند . وی تاکید کرد: همه گزینه‌ها در یمن برای مقابله با تجاوزات سعودی باز است، زیرا انصارالله به تجهیزات موشکی دور بُرد مجهز است. علاوه بر آن انصارالله این توان را دارد که خود را به سرعت به مناطق عربستان برساند . وی تصریح کرد: به هیچ کس اجازه حمله به کشتی ما در دریای سرخ را نخواهیم داد و در صورت تجاوز به شدت پاسخ خواهیم داد. سردار سلامی گفت: ایران قدرت دریایی بالایی دارد و اگر کسی در حساب‌های استراتژیک خود خطایی مرتکب شود، به شدت پاسخ داده می‌شود .

در نشست بازنگری پیمان منع اشاعه از پیشرفت‌های پرونده هسته‌ای ایران تمجید خواهد شد

اینترفکس- میخائیل اولیانوف مدیر مرکز کنترل و عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای وزارت خارجه روسیه گفته که با توجه به روند جاری گفت وگوهای 1+5 در خصوص پرونده هسته‌ای ایران، بعید است در این دوره از بازبینی مفاد معاهده ان‌پی‌تی، موضوع فعالیت‌های هسته‌ای ایران مورد بحث قرار گیرد . اولیانوف که از پیشرفت‌های به دست آمده در مذاکرات اخیر ایران و 1+5 آگاه است گفته: احتمال می‌رود در خلال جلسه بازبینی (ان‌پی‌تی)، پیشرفت‌های محسوس به دست آمده در یافت شدن راه‌حل نهایی برای این مشکل تا 30 ژوئن مورد تقدیری قرار گیرد .

ایران برای دریافت اس-300 باید قرارداد جدیدی امضاء کند

ایتارتاس- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته که با توجه به برداشته شدن منع فروش اس-300 به ایران، این کشور باید قرارداد جدیدی برای تحویل این سامانه با مسکو امضاء کند .

روزنامه بین الملل مشرق؛ عربستان:

اقدامات عربستان منطقه را از خطرات فراوانی نجات داد

پایگاه ایلاف- حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین روز پنجشنبه وارد ریاض شد و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به استقبال او رفت . حمد بن عیسی بعد از ورود به ریاض از آنچه تلاش‌های ملک سلمان برای دور کردن منطقه از خطرات فراوان توصیف کرد تقدیر کرد .

روزنامه دولتی مصر: ناامنی مصر نتیجه سیاست‌های کشورهای وهابی نفتی است

المنار- با وجود ائتلاف آشکار عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان، احمد عبدالمعطی نویسنده نزدیک به دولت مصر ناامنی‌های سینا در مصر را نتایج اقدامات کشورهای نفت‌خیز وهابی دانست . دیدگاه تروریستی که در امر نابودی و ویرانی خبره شده‌اند پیش زمینه‌ برخی کشورهای نفتی وهابی را دارند که ریختن خون انسان‌ها را به بهانه دعوت به خلافت اسلامی فاشیستی روا می‌دارند .

درگیری شدید بین گروه‌های مسلح با نیروهای امنیتی عربستان در ریاض

خبرگزاری فارس- صبح روز گذشته درگیری شدیدی بین گروه های مسلح با نیروهای عربستان سعودی در منطقه النظیم واقع در شهر ریاض پایتخت عربستان رخ داد . طبق گفته شاهدان تعدادی از نیروهای گروه مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی عربستان کشته و زخمی شدند.نیروهای امنیتی عربستان بعد از درگیری شدید منطقه النظیم را از همان ابتدای صبح بطور کامل محاصره و رفت و آمد در را در منطقه تحت کنترل خود درآوردند و از ورود و خروج افراد به منطقه النظیم جلوگیری کردند .

روزنامه بین الملل مشرق؛ هند:

یک هیات هندی برای مذاکره درباره قراردادهای نفتی به تهران سفر می‌کند

خبرگزاری رویترز- منابع هندی گزارش دادند که با توجه به توافق احتمالی هسته‌ای و احتمال لغو تحریمها علیه ایران یک هیات هندی هفته بعد برای مذاکره درباره قراردادهای نفتی و استفاده از فرصتهای فرارو به تهران سفر خواهد . این منابع گفته اند که مقاماتی از وزارت انرژی و دارایی، پالایشگاههای منگلور و ویدش و همچنین مقاماتی از صنایع پتروشیمی در این هیات حضور خواهند داشت .

روزنامه بین الملل مشرق؛ یمن:

ایران، درگیری‌ها در یمن را فرماندهی نمی‌کند

رویترز- آنتونی بلینکن، قائم‌مقام وزیر خارجه آمریکا می‌گوید در صورتی که ایران تغییر رفتار دهد، واشنگتن مایل به تعامل گسترده‌تربا این کشور است . وی با بیان اینکه تعامل گسترده‌تر با ایران هدف اولیه یا پیش‌بینی‌‌شده مذاکرات هسته‌ای جاری با این کشور نیست تأکید کرد در صورتی که توافق هسته‌ای منجر به پایبندی ایران به هنجارها و اصول نظام بین‌المللی شود واشنگتن از این موضوع استقبال می‌کند . وی گفت: ما این درگیری را این‌طور نمی‌بینیم که ایران در حال فرماندهی و کنترل آن است،‌اما آنها دارند به از آن حمایت می‌کنند .

سازمان ملل: تجاوزات سعودی علیه یمن نقض قوانین جنگی است

پایگاه خبری سلاب نیوز- سازمان دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات درباره کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم بی گناه یمن در تجاوزات ائتلاف علیه یمن به سرکردکی عربستان سعودی شده است . کشورهای شرکت کننده در تجاوزات هوایی علیه یمن باید تحقیقات لازم در خصوص حملات هوایی که در بسیاری از موارد، نقض قوانین جنگ محسوب می شود را انجام دهند . جو استورک معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا دیده بان حقوق بشر سازمان ملل افزود: حملات مکرر هوایی به کارخانه‌ لبنیات در نزدیکی پایگاه نظامی، یک نوع اهانت و بی‌رحمی به غیرنظامیان محسوب می شود. در بسیاری از موارد قوانین جنگ نقض شده است و کشورهای مسئول باید تدابیر مناسبی در این باره اتخاذ کنند .

سیطره القاعده بر فرودگاهی در جنوب شرقی یمن و نوار ساحلی شرق المُکلا

المیادین- گروه تروریستی القاعده بر نوار ساحلی شرق المُکَلَا یمن سیطره پیدا کرده است . القاعده بر فرودگاه الریان و پایگاه نظامی ارتش در المکلا واقع در استان حضرموت در جنوب یمن نیز سیطره یافت . افراد وابسته به القاعده چندی پیش با حمله به زندان مرکزی المُکلا، شماری از اعضای این گروه تروریستی را آزاد کردند . بندر المکلا مرکز حضرموت، وسیع ‌ترین استان یمن و یکی از مهمترین بندرهای تجاری این کشور در حاشیه دریای عرب محسوب می ‌شود .

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا و اروپا ادعاهای عربستان و غرب درباره نقش ایران در یمن را رد می‌کنند

بلومبرگ- مقامات غربی درباره ادعاهای عربستان سعودی درباره نقش ایران در یمن ابراز تردید کرده‌اند . مقامات کشورهای غربی متحد عربستان از جمله آمریکا و فرانسه در اظهارات علنی با تأیید ادعاهای ریاض درباره تهران، حمایت قاطع خود از حملات این کشور خلیج فارس به یمن را اعلام کرده‌اند . در همین حال، مقام‌های آمریکایی، فرانسوی و همچنین مقامات سایر کشورهای غربی می‌گویند درباره ادعای اصلی عربستان تردید دارند: اینکه شورش حوثی‌ها از انگیزه‌های ایران برای تسلط بر بخش‌های عظیمی از گلوگاه‌های جهان عرب نشأت می‌گیرد .

دو منطقه در غرب عدن به کنترل ارتش یمن و کمیته‌های مردمی درآمد

المیادین- نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله بر دو منطقه صلاح‌الدین و فقم در غرب شهر عدن مسلط شدند . نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از درگیری چند روزه با عناصر تروریستی القاعده موفق شدند کنترل این دو منطقه مهم را در دست بگیرند .

صبر ملت یمن طولانی نخواهد بود

خبرگزاری فارس- در درگیری ارتش یمن با کمیته‌های مردمی انصار الله در منطقه صرواح در استان مارب، بن عبود یکی از سرکرده‌های تحت تعقیب القاعده و بیش از بیست و پنج تروریست دیگر به هلاکت رسیدند . از سوی دیگر حسن السعدی یکی از رهبران انصار الله در اظهاراتی خبری تاکید کرد: ملت عزیز یمن از مرد و زن، مبارز، سخاوتمند و خوب هستند اما ای مزدوران آمریکا مطمئن باشید که آنها هرگز جنایات شما را فراموش نمی‌کنند و دیری نمی‌پاید که صبر آنها تمام شده و دشمن را با مصیبت بزرگ روبرو خواهند کرد .

روزنامه بین الملل مشرق؛ اتحادیه اروپا:

۱۶ کشور اتحادیه اروپا خواستار برچسب‌زنی کالاهای تولیدی صهیونیست‌های شهرک‌نشین شدند

خبرگزاری فرانسه- 16 شور اتحادیه اروپا خواسته‌اند قوانین این اتحادیه مبنی بر برچسب‌دار شدن کالاهای تولید شده در شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی لازم‌الاجرا شود . منابع دیپلماتیک گزارش دادند وزیران خارجه 16 کشور اروپایی با نگارش نامه‌ای به فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از وی خواسته‌اند سیاست برچسب‌زنی محصولات شهرک‌های اسرائیلی را پیگیری کند . در حال حاضر این قوانین در فروشگاه‌های برخی از کشورهای اروپایی در حال اجراست به طوری که مشتریان بتوانند کالاهای تولید شده در شهرک‌های غیر قانونی اسرائیل را که در اراضی اشغالی فلسطینیان تولید شده است، تشخیص دهند .

ادامه نگرانی‌های اروپا از امکان خروج یونان از منطقه یورو

رویترز- پس از اینکه صندوق‌بین‌المللی پول گمانه زنی‌ها مبنی بر امکان به تعویق افتادن بازپرداخت بدهی‌های آتن را رد کرد، مقامات ارشد اروپایی و وزیر دارایی یونان روز گذشته تلاش کردند تا نگرانی‌ها مبنی بر امکان خروج این کشور از منطقه یورو را کاهش دهند . با این حال گفته میشود که در پی کاهش امید دولت این کشور در دریافت کمک از کلیسای ارتودوکس، همچنان بهبود وضعیت اقتصاد یونان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد .

تأکید رئیس‌جمهور مصر بر عدم اعزام نیروی زمینی به یمن

روسیا الیوم- عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در جریان بازدید از دانشجویان دانشکده نظامی گفت: صرفا نیروی زمینی و دریایی به یمن اعزام شده است . وی ادامه داد: ما برای حل سیاسی و مسالمت‌آمیز بحران یمن اصرار داریم .

روزنامه بین الملل مشرق؛ عراق:

در واشنگتن، حمایتی از عراق برای مبارزه با داعش نمی‌بینم

توئیتر- حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق که در واشنگتن به سر می‌برد روز پنجشنبه در شناسه کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن اشاره به سفر خود به آمریکا نوشت در خلال این سفر شاهد هیچ حمایتی برای حمایت از عراق در مقابل داعش نبوده است . آقای العبادی نوشت: من در واشنگتن هستم و هیچ‌گونه حمایتی را مشاهده نمی‌کنم در حالی که مبارزه با داعش به نفع تمام کشورها است .

روزنامه بین الملل مشرق؛ ترکیه:

ترکیه پروازهای هوایی به یمن را تعلیق کرد

آناتولی ترکیه - شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین اعلام کرد: پروازهای هوایی خود را به مقصد صنعا و عدن یمن تا یکم ژوئن تعلیق کرده است . به گفته آنها ممنوعیت این پروازها به دلیل ناآرامی‌های سیاسی است که در کشور یمن اتفاق می‌افتد . از سپتامبر گذشته تا کنون یمن با ناآرامی‌هایی در داخل مواجه است و باعث شده تا آشوب‌های در این کشور وجود داشته باشد .

روزنامه بین الملل مشرق؛ فلسطین:

دیدار نخست‌وزیر دولت توافق ملی فلسطین با سرکنسول آمریکا در قدس

رام الله سیتی- رامی الحمدالله نخست‌وزیر دولت توافق ملی فلسطین امروز (پنجشنبه) با مایکل راتنی سرکنسول آمریکا در قدس دیدار کرد و دو طرف آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی و بازسازی غزه را مورد بحث قرار دادند . الحمدالله در این دیدار بر ضرورت اعمال فشار آمریکا بر رژیم صهیونیستی برای توقف مصادره مالیات فلسطین تاکید کرد . نخست‌وزیر دولت توافق ملی فلسطین همچنین ضمن اشاره به نقض تمامی قوانین بین‌الملل و توافقات میان طرفین (فلسطین و تل‌آویو) از آمریکا خواست با اعمال فشار بر این رژیم ، تعرض‌های روزانه علیه ملت فلسطین متوقف شود .

روزنامه بین الملل مشرق؛ لبنان:

سمیر جعجع، ایران را به دخالت در امور لبنان متهم کرد

الیوم السابع- سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیة لبنان ایران را متهم به دخالت در امور لبنان کرد و ضمن توصیف حزب الله به عنوان هم پیمان ایران، آن را متهم به تعویق انتخابات ریاست جمهوری و مانع تراشی برسر آن در این کشور کرد . رئیس حزب القوات لبنان گفت: ایران در ماه‌های گذشته به غیر از سوریه و عراق و یمن و همچنین لبنان، در منطقه وضعیت هجومی قرار داشت و نمود این وضعیت هجومی در لبنان تاخیر و تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یا تلاش برای رساندن فردی وفادار به تهران به قدرت بود .

روزنامه بین الملل مشرق؛ آمریکا:

واشنگتن: پول، انگیزه روسیه از فروش اس ـ ۳۰۰ به ایران بوده است

رویترز- ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه وزارت خارجه به اظهار نظر درباره مسائل مختلف بین‌المللی و از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت . سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در این کنفرانس خبری در پاسخ به واکنش واشنگتن به فروش سامانه اس ـ ۳۰۰ به ایران گفت: اقتصاد آنها (روسیه) تحت فشار است و روسیه این اقدام را به دلیل نیاز به پول انجام داده است . ساعاتی پیش از این اظهارات خانم هارف، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید هم در اظهاراتی مشابه، با اشاره به فشار تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا بر اقتصاد روسیه نیاز به کسب درآمد را انگیزه روسیه از فروش اس ـ ۳۰۰ به ایران دانسته بود .

دمپسی: گزینه‌های نظامی آمریکا علیه ایران با تحویل اس ـ ۳۰۰ آسیب ندیده است

رویترز- ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنفرانس خبری مشترک روز پنجشنبه با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد اقدام روسیه برای تحویل سامانه‌های دفاع موشکی اس ـ 300 به ایران، آسیبی به گزینه نظامی واشنگتن در برابر تهران نزده است . دمپسی گفت گزینه نظامی آمریکا علیه ایران به رغم این تصمیم روسیه بدون خدشه باقی مانده است . وی گفت: ما درباره احتمال فروش این سامانه به ایران از چند سال پیش آگاهی داشتیم و در برنامه ریزی‌های خودمان آن را در نظر گرفته‌ایم .

اشتون کارتر: وظیفه پنتاگون درباره ایران، اطمینان از روی میز بودن گزینه‌هایی غیر از دیپلماسی است

رویترز- اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت وظیفه پنتاگون درباره ایران اطمینان از روی میز بودن گزینه‌هایی غیر از دیپلماسی است .

وزارت خارجه آمریکا خواستار اجرای تخفیف‌های تحریم ایران تا ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۵ شد

خبرگزاری فارس- دفتر امور اقتصادی و تجاری وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای خواستار تعلیق اجرای تحریم‌های ایران ذیل قانون اختیارات دفاعی مصوب سال 2012 و در راستای پایبندی به طرح اقدام مشترک شد . این اطلاعیهکه کورت تانگ، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری روز پنحشنبه روی وب‌سایت اداره انتشارات دولت قرار داده به مشخص کردن رئوس اقداماتی می‌پردازد که واشنگتن در راستای پایبندی به اجرای برنامه مشترک اقدام که در تاریخ 24 نوامبر 2013 (3 آذرماه سال 1392) بین ایران از یک سو و گروه موسوم به 1+5 از سوی دیگر به امضا درآمد . وزارت خارجه آمریکا در این اطلاعیه اجرای کامل تمامی تحریم‌های آمریکا که متعاقب اعلام برنامه مشترک اقدام معلق نشده‌اند را مگر در صورت اطلاع ثانوی، لازم دانسته است .

روزنامه بین الملل مشرق؛ ایتالیا:

همانند بسیاری از کشورها مایل به توسعه روابط اقتصادی با ایران هستیم

ایتارتاس- پائولو جنتیلونی،‌وزیر خارجه ایتالیا می‌گوید کشورهای زیادی مایل به از سر گیری همکاری‌ها با تهران بعد از رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور هستند و ایتالیا یکی از این کشورها است . آقای جنتیلونی این اظهارات را روز پنجشنبه و پس از نشست وزرای خارجه کشورهای موسوم به گروه هفت ابراز کرد .

واکنش ایران در صورت حمله به کشتی هایش در یمن چه خواهد بود/صبر ملت یمن طولانی نخواهد بود/چهره خندان انقلاب عبوس ایران/کابل به دنبال جلب همکاری تهران/ایران درگیری‌ها در یمن را فرماندهی نمی‌کند/ قرقیزستان:

اعتبار ۳۰ میلیون دلاری اروپا برای انتخابات پارلمانی قرقیزستان

پایگاه خبری 24 kg - اخیرا اتحادیه اروپا از تصمیم خود در خصوص افزایش اعتبار تا سقف 30 میلیون دلار برای مساعدت در امر برگزاری انتخابات پارلمانی در قرقیزستان خبر داده است . اختصاص این مبلغ از سوی اتحادیه اروپا از جمله دستاوردهای سفر الماس‌بیک آتامبایف رئیس جمهور قرقیزستان به اروپا و بازدید وی از کشورهای اروپایی عنوان می‌شود .

واکنش ایران در صورت حمله به کشتی هایش در یمن چه خواهد بود/صبر ملت یمن طولانی نخواهد بود/چهره خندان انقلاب عبوس ایران/کابل به دنبال جلب همکاری تهران/ایران درگیری‌ها در یمن را فرماندهی نمی‌کند/ انگلیس:

موافقت آسانژ با بازپرسی از وی در سفارت اکوادور در لندن

راشاتودی- جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس موافقت کرده بازپرسان سوئدی از وی در سفارت اکوادور در لندن بازجویی کنند . آقای آسانژ از حدود دو سال پیش پناهنده سفارت اکوادور در لندن شده است . دادستانی سوئد از مدت‌ها پیش خواهان آن بوده که انگلیس جولیان آسانژ را در ارتباط با شکایتی با ادعای تجاوز و تعرض جنسی در اختیار آن کشور قرار دهد . آقای آسانژ همواره اتهامات وارده به خود را رد کرده و طرح این ادعاها را به انگیزه های سیاسی، از جمله افشاگری‌هایی در خصوص آمریکا مرتبط دانسته است .

واکنش ایران در صورت حمله به کشتی هایش در یمن چه خواهد بود/صبر ملت یمن طولانی نخواهد بود/چهره خندان انقلاب عبوس ایران/کابل به دنبال جلب همکاری تهران/ایران درگیری‌ها در یمن را فرماندهی نمی‌کند/ اوکراین:

پسکوف: اعزام چتربازان آمریکایی به اوکراین به بی‌ثباتی در منطقه منجر می‌شود

اینترفکس- روسیه اعلام کرد که اقدام آمریکا در اعزام تیمی از چتربازان به اوکراین می‌تواند به بی‌ثباتی در شرق اوکراین منجر شود. این سخنان در واکنش به اعزام چترباز‌های آمریکایی به اوکراین برای آموزش نیروهای این کشور بود . دیمیتری پیسکوف سخنگوی کرملین در کنفرانس خبری با اعلام این موضوع گفت: حضور کارشناسان و افرادی که از کشور سوم به آموزش در این زمینه می‌پردازند در اوکراین؛ جایی که مشکل داخلی در آن حل نشده باقی مانده است می‌تواند به بی‌ثباتی اوضاع منجر شود .

۳۰۰ چترباز آمریکایی وارد اوکراین شدند

العربیه- 300 چترباز آمریکایی به اوکراین برای آموزش نظامیان این کشور آمدند. آموزش گارد ملی که با استقلال‌طلبان در شرق این کشور مبارزه می‌کنند در دستور کار آموزشی چتربازان آمریکایی قرار دارد . این نظامیان از تیپ هوابرد 173 روز سه‌شنبه‌ و چهارشنبه به یاووریف واقع در غرب اوکراین وارد شدند که 6 ماه به آموزش نظامیان اوکراینی بپردازند .

واکنش ایران در صورت حمله به کشتی هایش در یمن چه خواهد بود/صبر ملت یمن طولانی نخواهد بود/چهره خندان انقلاب عبوس ایران/کابل به دنبال جلب همکاری تهران/ایران درگیری‌ها در یمن را فرماندهی نمی‌کند/ افغانستان:

افغانستان خواستار کمک پاکستان برای مذاکره با طالبان شد

سایت داونپاکستان- اشرف‌غنی رئیس جمهور افغانستان در ملاقات پنج شنبه شب با پرویز‌ختک سروزیر ایالت خیبر پختونخواه موضوع کمک پاکستان برای مذاکره با طالبان را مطرح کرد . رئیس‌جمهور افغانستان تأکید کرد: مذاکره موفقیت‌آمیز با طالبان و برقراری امنیت در منطقه به نفع هر دو کشور است . وی افزود: پاکستان در هفته‌های نخستین ماه مارس اطمینان داد که برای مذاکره با طالبان همکاری خواهد کرد اما با گذشت زمان به نظر می‌رسد نظر اسلام‌آباد تغییر کرده و این امر بسیار نگران کننده است .

واکنش ایران در صورت حمله به کشتی هایش در یمن چه خواهد بود/صبر ملت یمن طولانی نخواهد بود/چهره خندان انقلاب عبوس ایران/کابل به دنبال جلب همکاری تهران/ایران درگیری‌ها در یمن را فرماندهی نمی‌کند/ سوریه:

ژنرال آمریکایی مسئول آموزش و تجهیز معارضان سوریه استعفا می‌کند

بلومبرگ- ژنرال مایگل ناگاتا که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا وی را برای آموزش و تجهیز معارضان سوریه تعیین کرده بود از سمت خود کنار رفته می‌رود. یک سخنگوی پنتاگون گفت: ژنرال ناگاتا در ماه مه یا ژوئیه از سمت خود به عنوان ریاست فرماندهی مرکزی عملیات ویژه استعفا می‌کند. دولت آمریکا این یگان را مسئول نظارت بر برنامه 500 میلیون دلاری آموزش و تجهیز نیروهای سوری کرده بود . کنگره آمریکا شهریور ماه سال گذشته کمک 500 میلیون دلاری دولت این کشور برای تجهیز و آموزش معارضان سوریه را تصویب کرده بود . برخیمنابع دیگرمدعی شده‌اند مایکل ناگاتا استعفای خود از آموزش نیروهای ارتش آزاد سوریه در ترکیه را در ماه مارس و در اولین روز مأموریت خود تقدیم کرده است .

بشار اسد: تروریسم در منطقه و جهان مبتنی بر ایدئولوژی وهابی است

روزنامه اکسپرس سوئد- بشار اسد رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که تروریسم در منطقه و جهان مبتنی بر ایدئولوژی وهابی است . رئیس جمهور سوریه ظهار داشت که تروریسم در منطقه ما و جهان مبتنی بر ایدئولوژی وهابیت است . وی با بیان این مطلب افزود: خطر تروریسم در منطقه ما برخاسته از چتر سیاسی است که شماری از کشورها، رهبران و مسئولان به ویژه مسئولان غربی برای آن فراهم می‌کنند .

دیدگاهتان را بنویسید