221469

سنگ آهن در 110 دلار و کنسانتره در 136 دلار ایستاد

دنیای معدن -معاملات آتی سنگ آهن در پی افزایش فعالیت های ذخیره سازی مجدد در آستانه تعطیلات طولانی در اکتبر، به روند رو به رشد خود ادامه داد.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل در ماه ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز جمعه 24 سپتامبر با 3.59 درصد یا 24.5 یوان (3.79 دلار) رشد روزانه به 691.5 یوان در هر تن (106.98 دلار) رسید.

با این حال معاملات آتی میلگرد 2.08 درصد یا 118 یوان (18.26 دلار) افت روزانه داشته و در طول جلسه معاملاتی صبح امروز به 5507 یوان در هر تن (851.99 دلار) رسید.

فعالیت های ذخیره سازی مجدد افزایش یافته و همین امر منجر به کاهش موجودی سنگ آهن بنادر شده است، اگرچه کاهش موجودی تاحدودی ناشی از ازدحام بنادر نیز است.

موجودی سنگ آهن وارداتی به کمترین میزان طی یک ماه گذشته یعنی 128.6 میلیون تن رسید که 1.2 میلیون تن یا یک درصد افت هفتگی داشته است. این کاهش به دلیل تخلیه آهسته محموله ها در میان نیاز مجدد رو به بالای ذخیره سازی مجدد از سوی کارخانه های چینی است.

علیرغم فعالیت های بهتر ذخیره سازی مجدد، میزان استفاده از ظرفیت کوره بلند BF کارخانه های چینی به دلیل سیاست های صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش مداوم تولید فولاد در دوره 17 تا 23 سپتامبر به کمترین میزان در سه ماهه گذشته یعنی 82.06 درصد رسیده است.

برخی مصرف کنندگان نهایی سعی دارند موجودی سنگ آهن خود را دوباره پر کنند در حالی که برخی دیگر به دلیل کاهش تولید فولاد در خریدهای محدود احتیاط بیشتری به خرج می دهند.

در همین حال برخی منابع تجاری اعلام کرده اند که فعالیت های تجاری در بنادر چین به ویژه در بنادر شمال چین به دلیل محدودیت عرضه کندتر شده است. با این حال برخی تعدیل ها در محدودیت عرضه سنگ آهن وجود دارد چراکه برخی کشتی ها که به سمت بنادر شرقی چین در حرکت بودند به سمت بنادر شمالی تغییر مسیر دادند.

دیدگاهتان را بنویسید