221467

دو عامل منجر به افزایش قیمت شمش صادراتی شد / روند نرخ فولاد

دنیای معدن - محدودیت های اعمال شده برای مصرف برق فولادسازان باعث کاهش تولید و معاملات در بازارهای صادراتی شده و دو عامل افزایش قیمت شمش فولادی در دو هفته اخیر را در پی داشته است.

به گزارش دنیای معدن، قیمت های منتشره توسط متال بولتن نشان می دهد قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته تغییری نداشت و اسلب در قیمت ۷۴۰ تا ۷۶۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران هم در بنادر ۶۳۸ تا ۶۴۵ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت ها نسبت به قیمت های ۲۳ تیر، افزایش ۳.۵ درصدی را نشان می دهد.

محدودیت های اعمال شده برای مصرف برق توسط فولادسازان ایرانی باعث کاهش تولید و معاملات در بازارهای صادراتی ایران شده و کاهش در دسترس بودن شمش صادراتی در کنار افزایش تقاضا از سوی بازار چین، افزایش قیمت شمش فولادی در دو هفته اخیر را در پی داشته است.

یک فولادساز بزرگ ایرانی به متال بولتن گفت: پیش از این روزانه ۱۰ هزار تن فولاد تولید می شد اما الان با محدودیت های مصرف برق تنها روزانه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تن فولاد تولید می شود و سفارشات جدید در حال حاضر پذیرفته نمی شود و تنها برای تأمین سفارشات اسلب از قبل، تولید می شود.

گرچه گزارش ها نشان از افزایش قیمت شمش فولادی صادراتی ایران با شوک برق دارد اما نکته نگران کننده این است که با کاهش شدید تولید از حجم صادرات فولاد ایران کاسته شده که تداوم این امر علاوه بر صنعت فولاد برای ثبات قیمت ها در بازار ارز نیز می تواند نگران کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید