221463

مهندس تقی زاده؛ مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بیان کرد:

براساس اطلاعات موجود درمصرف بهینه آب برترین شرکت فولادی در کشور هستیم

دنیای معدن -مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد؛ با رسیدن آب خلیج فارس به مجتمع صنعتی چادرملو و شروع برداشت از این منبع، سالانه به میزان 2،100،000 مترمکعب کاهش برداشت آب از منابع فعلی را در بر خواهد داشت که باعث صیانت بیشتر محیط زیست استان می شود و ان شاءالله با تکمیل زیر ساختهای خط انتقال آب خلیج فارس به مرور زمان با کمک و حمایت دولتمردان و دست اندرکاران استان و همکاری صنایع، روز به روز برداشت آب از خط انتقال خلیج فارس افزایش و برداشت آب از دیگر خطوط انتقالی استان و علی الخصوص چاه ها (هرچند که قانونا مالک منابع آب فعلی هستیم) کاهش یابد تا باعث افزایش سطح رفاه مردم استان و افزایش کارایی و اشتغال زایی صنایع استان شود.

به گزارش دنیای معدن ، مدیرعامل چادرملو ادامه داد؛ هم اکنون شرکت آهن و فولاد ارفع نیز 50% از نیاز آبی خود را به میزان یک میلیون متر مکعب، از طریق این خط تامین می کند.

این مقادیر تنها 15 درصد از آب تخصیصی شرکت چادرملو ( 20 میلیون مترمکعب در سال) از فاز اول آب شیرین کن پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس می‌باشد. 70% ظرفیت مازاد این آب که 17 میلیون مترمکعب درسال است، می تواند راهگشای نیاز آبی مابقی صنایع در استان صنعتی یزد باشد. البته باید تاکید کرد؛ ظرفیت این خط انتقال به مراتب بیشتر بوده و با تکمیل دوفاز آتی آب شیرین‌کن، ورود 60 میلیون متر مکعب آب در سال به استان یزد میسر می شود و به پشتوانه این خط انتقال، در تابستان امسال 300000 مترمکعب در راستای کاهش تنش آبی شهرستان اردکان به آبفا اردکان به صورت داوطلبانه از سهمیه مجتمع صنعتی چادرملو از خط انتقال اصفهان اختصاص یافت.

مهندس تقی زاده تاکیدکرد؛ در کشور بر اساس اطلاعات موجود در مصرف بهینه آب نیز از شرکت های دیگر فولادی، برترین شرکت هستیم.

تولید فولاد ما از خاک معدن تا شمش به ازای هر تن فولاد کمتر از 1.2 مترمکعب می باشد که با هدف گذاری انجام شده ان شاءالله به زیر یک مترمکعب بر تن شمش خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت چادرملو در پایان گفت؛ به روش اسمز معکوس پساب‌های صنعتی مجددا به چرخه تولید بازمی گردند و زیرآب حاصله از این سیستم نیز بخشی جهت آبیاری فضای سبز و بخش دیگر جهت خنک سازی سرباره مورد استفاده قرار می گیرد؛ لذا شرکت چادرملو کوچکترین دور ریز آبی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید