164252

نیاز بازنشستگان به توجه بیشتر در شرایط کرونایی/ همسان‌سازی حقوق 20هزار بازنشسته سمنان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان از همسازی سازی حقوق بازنشستگان و افزایش دریافتی حقوق این قشر از جامعه، به‌عنوان یکی از خدمات ماندگار و شایسته دولت تدبیر و امید نام برد.

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان ۲۸ مهرماه در بازدید از صندوق بازنشستگی کشوری در استان با بیان اینکه بازنشستگان امروز بیش از هر زمانی نیاز به توجه و حمایت دارد اظهار کرد: باید بررسی و رسیدگی به امور معیشتی و رفاهی بازنشستگان به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقاء سطح معیشت بازنشستگان، اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشتگان اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر از سوی دولت است.
وی ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان علاوه بر بهبود وضعیت رفاهی بازنشستگان به واسطه ی تکریم بازنشستگان و توجه به امور آنان، تاثیر مطلوبی در اصلاح نظام اداری کشور از بُعد فرهنگی و همچنین استقبال از بازنشستگی در موعد خود خواهد داشت .
منصوری افزود: امروز و به واسطه همه‌گیری ویروس کرونا، عدم تحرک و پویایی یکی از مواردی است که بر سلامت جسم و روح و روان افراد تاثیر منفی به سزایی خواهد داشت و بازنشستگان در این شرایط خاص کرونایی، نیازمند توجه بهتر و جدی تری هستند و در همین راستا نیاز است با برگزاری دوره‌های ورزشی ویژه این قشر از جامعه با در نظر گرفتن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین پروتکل های بهداشتی و البته با سختگیری بیشتر، در دستور کار قرار گیرد .
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه اقدامات موثر برای رفاه و خدمت رسانی به جامعه هدف بازنشستگان بسیار ارزشمند است، افزود: خانه امید و کانون بازنشستگان دستگاه های اجرایی،از پایگاه‌هایی است که می تواند در راستای بهبود و ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به این قشر از جامعه تاثیر مطلوبی داشته باشد .
وی ادامه داد: انتظار می‌رود که دستگاههای اجرایی به کانون بازنشستگان توجه ویژه داشته باشند و از ظرفیت آنها به نفع بازنشستگان خود بهره گیرند ضمن آنکه در صورت تقاضا و پیگیری بازنشستگان دیگر شهرستان‌ها، راه اندازی خانه‌های امید در شهرستان هایی فاقد آن، ضروری است.
نیک دل، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان نیز با بیان اینکه با اعمال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، صدور احکام جدید نیز در دستور کار قرار گرفت گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰ هزار بازنشسته در استان سمنان داریم و برای همه آنها با تصویب و اجرایی شدن قانون همسان‌سازی ، احکام جدید صادر شده است.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اظهار کرد: با احکام جدید حدود یک‌صد میلیارد تومان ماهانه به بازنشستگان استان مستمری پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یک ‌خانه امید ویژه بازنشستگان در استان‌ فعال است افزود: صندوق بازنشستگی‌ کشوری استان و خانه امید بازنشستگان با تمام توان در حال خدمت رسانی به بازنشستگان و رسیدگی به امور آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید