164250

بثورات پوستی از علائم بیماری کرونا است

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: بثورات پوستی یا بروز دانه‌های ریز قرمزرنگ و پراکنده از علائم بیماری کرونا است

دکتر شکرالله سلمان زاده دوشنبه بیان کرد: این تظاهرات پوستی ممکن است در هر نقطه از بدن خود را نشان دهد و گاهی نیز به شکل واکنش های کهیری در برخی بیماران اتفاق می‌افتد.
وی افزود: این علائم پوستی به علت اثر ویروس کرونا و در بسیاری از بیماران نیز به دنبال مصرف برخی از داروها بروز می‌کند.
سلمان زاده ادامه داد: چون برخی پزشکان آنتی بیوتیک تجویزمی‌کنند که جایی در درمان بیماری کرونا ندارد اما واکنش‌های پوستی ایجاد می‌کند.
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: بثورات پوستی در کنار سایر علائم بروز می‌کند.
وی گفت: بعید است که تظاهرات پوستی ازعوارض دراز مدت بیماری باشد یعنی بعد از بهبودی به عنوان یه عارضه خود را نشان دهد بیشتر ازعلائم دوره فعال بیماری است.
سلمان زاده بیان کرد: بیماری کرونا ممکن است سرگیجه، درد گوش و اختلال در شنوایی به صورت موقت نیز ایجاد کند.
خوزستان در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا قراردارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد: مصونیت از کرونا نیاز به تغییر سبک زندگی دارد و شیوع این ویروس با الگوی ابتلای خانوادگی در حال افزایش است.
دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای گروه‌های پرخطر هستند که حتی در خانه نیز باید مراقب سلامت آنها باشیم.
به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان، میزان استفاده از ماسک در خوزستان به طور متوسط به کمتر از ۵۰ درصد رسیده و در حال حاضر بیمارستان‌های رازی، سینا، گلستان، تامین اجتماعی، امیرالمومنین، فاطمه الزهرا و ارتش درگیر در حال حاضر جوابگو هستند اما نگران آینده هستیم.
سید محمد علوی افزود: اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد و تمام بیمارستان‌ها نیز بسیج شوند تاب آوری پذیرش این حجم از بیمار را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید