149972

آن‌هایی که به استقلال تهمت زدند توبه کنند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: واقعاً باید تأسف خورد که به آرش برهانی با ۱۰ سال سابقه حضور در استقلال، جام جهانی و جام ملت‌های آسیا این‌گونه توهین می‌شود.

اتفاقات رخ داده طی چند روز اخیر واکنش کاظم اولیایی را هم در پی داشت. مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال به شدت از موضع‌گیری علیه آرش برهانی ناراحت است و در عین حال تأکید دارد که تهمت‌های وارده شده به مجموعه استقلال بر سر ماجرای تست‌های کرونا نیز ناروا بوده است.

توبه کنید

شرایط ایجاد شده نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به معنای واقعی کلمه استثنایی است و چاره‌ای نداریم جز اینکه با عقل و دانش این روز‌های سخت را پشت سر بگذاریم. در چنین شرایطی تاختن به همدیگر و متهم کردن یکدیگر دردی را دوا نمی‌کند. در همین ماجرای استقلال فراموش نکنیم که قضیه به جان انسان‌ها برمی‌گشت و علاوه بر بحث انسانی، پای قسم پزشکی هم در میان بود.

به جای اینکه آزمایشگاه‌ها را زیر سؤال ببریم، برای همدیگر حرمت قائل شویم. اصلاً برگزار نشدن بازی استقلال علاوه بر خود این باشگاه، به نفع پارس جنوبی هم شد، چون مسافرت نکردن آبی‌پوشان به جم مانع انتقال این بیماری به بازیکنان پارس شد. واقعاً تعجب می‌کنم که چرا مربیان و مسئولان این باشگاه به چنین مسئله‌ای توجه نمی‌کنند؟ آن‌هایی که به استقلال تهمت زدند، باید توبه کنند.

تعطیلی لیگ برتر

صراحتاً می‌گویم تعطیل کردن لیگ برتر در این شرایط اصلاً به مصلحت نیست، چون با توجه به فضای اقتصادی کنونی، اگر مسابقات برگزار شود برخی افراد که در کنار فوتبال روزی خودشان را به دست می‌آورند، مشکلات کمتری پیدا می‌کنند بنابراین لیگ برتر باید دنبال شود. اصلاً از اتفاق فوق باید به عنوان فرصتی برای جوانگرایی اجباری استفاده کرد. تمام تیم‌ها باید از بازیکنان امید و جوانان خودشان استفاده کنند. حتی فدراسیون می‌تواند این شرط را بگذارد که هر تیم از وجود پنج بازیکن رده‌سنی امید در ترکیب ثابت استفاده کند.

افتخار استقلال

در سال ۶۸ وقتی مرحوم منصور پورحیدری در کنار پرویز مظلومی پایه‌گذار تیم قدرتمندی برای استقلال شد، من هم کنار این دو بزرگوار بودم و بسیار خوشحالم آن مجموعه که قهرمانی و نایب‌قهرمانی در آسیا را جشن گرفت، حالا در زمینه تأمین نیاز مربیگری کشور نیز موفق ظاهر شده است. از مجید نامجومطلق و صمد مرفاوی گرفته تا امیر قلعه‌نویی و رضا حسن‌زاده. همین آقای محمود فکری هم که الان نتایج خوبی با نساجی می‌گیرد، برخاسته از مکتب استقلال است. واقعاً افتخار می‌کنم که بازیکنان استقلال به مربیان ارزشمندی در فوتبال ایران بدل شده‌اند.

توهین به برهانی

واقعاً باید تأسف خورد که به آرش برهانی با ۱۰ سال سابقه حضور در استقلال، جام جهانی و جام ملت‌های آسیا این‌گونه توهین می‌شود. آقای برهانی یکی از بازیکنان بزرگ استقلال بوده که نقدی را به مجموعه وزارت ورزش وارد کرده است. جواب نقد را باید با نقد داد نه اینکه به چنین چهره محترمی که حالا خودش مربی هم شده، با استفاده از امکانات دولتی توهین کرد.

چطور است که هر وقت به پیشکسوتان احتیاج پیدا می‌کنند، آن‌ها را دعوت کرده و به ملاقات مدیران ارشد ورزش کشور می‌برند ولی هنگامی که یک نفر از آن‌ها انتقاداتی را مطرح می‌کند، به سوی او حمله‌ور می‌شوند. وزیر محترم خودش در گفتگو با پیشکسوتان حداقل دو بار اعلام کرد که قدیمی‌های استقلال صاحب برند این باشگاه هستند. اگر حرف آقای وزیر را ملاک قرار بدهیم، بنابراین توهین به آرش برهانی یعنی اهانت به برند استقلال و خود جناب وزیر، چون آقای سلطانی‌فر مرد شماره یک مجمع باشگاه به حساب می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید