141663

فرصت یک ماهه به معدن داران خوزستان برای عمل به تعهدات

دنیای معدن - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: معدن داران خوزستان یک ماه فرصت دارند تا به تعهدات خود عمل کنند در غیر این صورت از آنها سلب صلاحیت، و معدن به دیگری واگذار می شود.

به گزارش دنیای معدن، امیر حسین نظری روز دوشنبه در هشتمین نشست شورای معادن خوزستان در محل سازمان صمت در اهواز بیان کرد: برای کمک به معدن داران و حمایت از این صنعت به معدن دارانی که عملکرد مناسبی ندارند و یا بدهی دارند یک ماه فرصت داده می شود که در صورت بهبود شرایط کسب و کار، سلب صلاحیت نخواهند شد.

وی گفت: پس از اخطار لازم به بهره برداران معادن در عمل به تعهدات، موضوع در شورای معادن مطرح و برای آخرین بار به معدنکاران یک ماه مهلت برای اجرای تعهدات داده شده که در صورت انجام نشدن تعهدات، معدن در فهرست مزایده قرار گرفته و از معدنکار سلب

صلاحیت می شود.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: رکود در پروژه های عمرانی بر فعالیت و میزان درآمد معدن کاران تاثیر دارد و در کنار این موضوع باید افرادی وارد این کار شوند که با حرفه معدن داری و بازار آن آشنایی کامل داشته باشند تا در آینده کاری خود دچار ضرر و زیان نشوند.

نظری ادامه داد: در صورتی که معادن توسعه یابند میزان سودآوری معادن افزایش خواهد یافت و در صورتی که معدن توسعه پیدا نکند و در فضای کوچکی فعالیت معدنی انجام شود توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

وی بیان کرد: برخی افراد به نام معدن به دنبال کسب و کار دیگر هستند؛ این افراد نیز به صنعت معدن کاری ضرر و زیان وارد می کنند.

خوزستان خانه معدن ندارد

رییس سازمان نظام مهندسی معادن خوزستان نیز در این نشست گفت: در تمامی استان ها خانه معدن وجود دارد اما متاسفانه در خوزستان چنین تشکیلاتی تاکنون وجود نداشته است.

عبدالرضا حرمتی با بیان اینکه خانه معدن جایگاه قانونی دارد و در آیین نامه اجرایی نیز به آن اشاره شده افزود: خانه معدن برای بررسی و شناسایی مشکلات در بخش معدن و معدن داران تشکیل شده است و اگر در استان راهاندازی شود می توان از این ظرفیت برای حل بسیاری از مشکلات در این بخش استفاده کرد.

وی بیان کرد:مقرر شده که ماه آینده انتخابات خانه معدن در خوزستان انجام شود؛، در این خانه کمیته های کارشناسی برای حل مشکلات معادن استان فعالیت خواهند کرد.

حرمتی ادامه داد: مصالح تمام کارهای عمرانی از معادن و توسط معدن دارن تهیه میشود؛ اگر شرایط برای کار آنها و نظارت بر معادن بهتر شود مصالحی که تهیه می شود با کیفیت بسیار بهتری تولید می شود.

در این نشست مشکل کارخانه سیمان کارون در خصوص بدهی آن در بخش حقوق دولتی معادن بررسی شد و مصوب شد که بدهی این کارخانه در سه قسط پرداخت شود.کارخانه سیمان کارون یکی از کارخانه های مهم سیمان خوزستان با ۵۶۰ کارگر است.

همچنین در این نشست در خصوص اختلاف نظر سازمان آب و برق خوزستان با صاحبان معادن رودخانه ای در مورد حد بستر رودخانه و میزان مساحت این معادن و محل برداشت بحث شد و قرار شد این موضوع کارشناسی و دوباره بررسی شود.

این مشکل بیشتر در معادن رودخانه ای شهرستان دزفول بین معدن داران و سازمان آب و برق خوزستان وجود دارد.

۲۷۰ معدن فعال و غیرفعال در خوزستان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید