140644

معدن استان اردبیل روی ریل توسعه به جریان افتاد

دنیای معدن - استاندار اردبیل با اشاره به فعالیت چند شرکت اکتشاف و بهره برداری معدن در استان گفت:در حال حاضر یک شهرک صنعتی خصوصی ویژه معدن در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده و مجوز دومین و بزرگترین شهرک صنعتی خصوصی نیز صادر می شود.

به گزارش دنیای معدن، اکبر بهنام جو روز یکشنبه در جلسه بررسی پهنه های معدنی استان که با حضور سرمایه گذاران این بخش برگزار شد ، تصریح کرد: معدن استان در مسیر توسعه حرکت می کند و امید می رود با فعال شدن صنایع تبدیلی و فرادستی این بخش میزان اشتغالزایی در بخش معدن افزایش یابد.
وی بیان کرد: این شرکت ها در شهرستان مشگین شهر مطالعات خود را به پایان رسانده و در مرحله برداشت محصولات برای تولید کنسانتره و کاتد مس و طلا هستند.
استاندار اردبیل اظهار کرد: هفته گذشته شرکت ممرادکو با سرمایه گذاری 100 میلیارد تومان در شهرستان مشگین شهر فعالیت خود را آغاز کرده و در فاز اول با ظرفیت تولید سه هزار و 500 تن برای 100 نفر اشتغالزایی دارد.
بهنام جو ادامه داد : هم اکنون نیز شرکت سرزمین جلگه های آسمانی نیز با ظرفیت تولید 13 میلیون تن ماده معدنی و 2 تن طلا در سال مقدمات ایجاد شهرک صنعتی خصوصی را آغاز کرده است.
وی بیان کرد: فاز اول فعالیت های این شرکت با پیش بینی تولید یک میلیون تن فرآورده معدنی ، 100 کیلو طلا و 500 نفر اشتغالزایی تا یکسال آینده در مشگین شهر آغاز می شود.
استاندار اردبیل افزود: در یک برنامه سه ساله شرکت سرزمین جلگه های آسمانی تولیدات خود را به 13 میلیون تن با اشتغالزایی برای پنج هزار نفر می رساند.
وی گفت: میزان سرمایه گذاری این شرکت 700 میلیون دلار بوده و با آورده شخصی فاز اول فعالیت خود را آغاز می کنند.
وی گفت: دستگاه های اجرایی مرتبط نیز همکاری مثبتی با این شرکت ها داشته و در راستای راه اندازی شهرک صنعتی خصوصی ویژه اکتشاف معدن مجوزهای لازم را در کمترین زمان ممکن صادر می کنند.
بهنام جو تصریح کرد: همزمان با اکتشاف محصولات معدنی تلاش می کنیم صنایع فرا دستی را نیز در استان ایجاد شود.
وی گفت: مواد خام اکتشاف شده در استان در داخل استان فراآوری می شود و در این راستا تلاش می کنیم سرمایه گذاران واجد شرایط برای راه اندازی صنایع فرادستی را به استان جذب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید