140642

۸۵ معدن درقم فعال است

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۸۵ معدن با ایجاد اشتغال برای یک هزار ۲۰۷ تن و سرمایه گذاری بیش از ۹۱۶ میلیارد ریال دراین استان فعال است.

به گزارش دنیای معدن، محمود سیجانی بیان کرد: به طورکلی تعداد ۱۷۷ پروانه بهره برداری معدن دراستان صادرشده است که دارای بهره بردار بوده و ۴۴ فقره در لیست مزایده قرار دارد.

وی افزود: در۶ ماهه نخست سال جاری سه فقره پروانه اکتشاف و ۲ فقره گواهی کشف و ۱۲ فقره مجوز برداشت با میزان برداشت حدود ۳۰۰ هزار تن و ایجاد اشتغال برای ۴۰ تن در بخش معدن استان انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین دراین مدت طی یک نوبت مزایده ۲۰ فقره پروانه بهره برداری معدن و محدوده شن و ماسه انجام گرفت که منجر به واگذاری ۶ محدوده معدنی شد.

سیجانی گفت: درسال جاری بر اساس برنامه های راهبردی رونق تولید دربخش معدن، به دنبال فعال سازی معادن کوچک مقیاس در سطح استان قم هستیم و استفاده از ظرفیت این معادن را برای افزایش سطح تولید و اشتغال استان در دستور کارداریم.

وی بیان کرد: پهنه های اکتشافی شرکت ملی مس شامل پهنه حوض سلطان برای کشف مس، سازمان ایمیدرو شامل ۲پهنه مشترک با استان های مجاور در غرب و جنوب غربی قم به مساحت ۴۵۰ کیلومترمربع و سازمان زمین شناسی شامل محدوده های حاصل از پهنه ژئوفیزیک برای اکتشاف طلا و فلزات آهن ازجمله پهنه های ثبت شده استان هستند که در ۶ ماهه نخست سال جاری فعالیت های قانونی برای ثبت آنان انجام شد.

وی ادامه داد: معادن ازجمله ظرفیت های مهم اقتصادی استان هستند که فعال سازی کامل آن ها با در نظر داشتن اصول زیست محیطی می تواند نقش مهمی درتوسعه درآمدهای اقتصادی قم و همچنین سرعت یافتن روند تولید و اشتغال استان داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید