139077

روند صدور مجوز برای بهره برداری از معادن شفاف نیست

دنیای معدن - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در حال حاضر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش معدن تمایل بسیاری دارند اما به دلیل بوروکراسی اداری این رغبت در آنها از بین می رود.'

علی اسدی کرم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به چالش های پیش روی سرمایه گذاری در معدن، گفت: علیرغم اینکه فعالیت معادن کوچک برای مردم ساکن منطقه هزینه هایی ایجاد می کند این معادن اقدامی برای جبران خسارت ها انجام نمی دهند و مردم ناچارند خود برای رفع مشکلات ناشی از این فعالیت ها هزینه کنند؛ این عملکرد باعث عکس العمل های نامناسب مردم می شود.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه براساس ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه شورای معادن استان باید مشکلات معادن را بررسی و اقدامات لازم برای رفع این مشکلات را انجام دهد اما مسئولان به درستی این قانون را اجرا نمی کنند.

مردم به توسعه معادن با عینک بدبینی نگاه می کنند

وی با بیان اینکه معادنی که به منطقه لطمه می زنند خسارتی به مردم پرداخت نمی کنند، اظهار کرد: براساس ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه اگر معادن به دام و کشاورزی مردم خسارت وارد کنند باید درصدد جبران برآید این در حالی است که به دلیل وجود برخی رابطه ها، معادن علیرغم صدمه به منطقه تمایلی به پرداخت خسارت ندارند این مسائل باعث شده مردم به توسعه معادن با عینک بدبینی نگاه کنند.

در حال حاصر روند صدور مجوز برای بهره برداری از معادن شفاف نیست، در صورتی که دولت الکترونیک اجرایی شود تمایل سرمایه گذاران برای حضور در معادن زیاد می شود

سرمایه گذاری در معادن در گرو امنیت پایدار است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه، سرمایه گذاری در معادن در گرو امنیت پایدار است و امنیت زمانی ایجاد می شود که مردم از عملکرد این معادن رضایت داشته باشند، خاطرنشان کرد: درصورتی که برای مردم امنیت خاطر ایجاد شود به راحتی می توان زمینه حضور سرمایه گذار در معادن را ایجاد کرد.

روند صدور مجوز برای بهره برداری از معادن شفاف نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بوروکراسی اداری را یکی از موانع پیش روی سرمایه گذاری در بخش معدن دانست و گفت: در حال حاضر روند صدور مجوز برای بهره برداری از معادن شفاف نیست، در صورتی که دولت الکترونیک اجرایی شود تمایل سرمایه گذاران برای حضور در معادن زیاد می شود.

الکترونیکی کردن ارسال وبررسی مدارک بهترین راهکار برای ترغیب سرمایه داران به سرمایه گذاری در معدن

اسدی ادامه داد: الکترونیکی کردن ارسال وبررسی مدارک بهترین راهکار برای ترغیب سرمایه داران به سرمایه گذاری در این بخش است به طور مثال در استرالیا سرمایه داران تنها مدارک خود را به نهادهای مسئول ارائه می کنند و این نهادها پس از بررسی این مدارک، درباره اعطای مجوز یا عدم اعطای آن تصمیم گیری می کنند.

به زعم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال حاضر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش معدن تمایل بسیاری دارند اما به دلیل بوروکراسی اداری این رغبت در آنها از بین می رود./

دیدگاهتان را بنویسید