137497

اعطای یارانه به سرمایه گذاران حوزه معدن خراسان جنوبی

دنیای معدن - مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور در جلسه شورای معادن استان خراسان جنوبی گفت: جهت افزایش رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در حوزه معدن خراسان جنوبی 2 درصد یارانه سود تسهیلات بیشتر نسبت به سایر استان ها به معدن کاران خوش حساب این استان اختصاص می یابد.

به گزارش دنیای معدن، فرید دهقانی اظهار کرد: خراسان جنوبی ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجهی در حوزه معدن دارد که برای بالفعل شدن نیازمند سرمایه گذاری است و در این زمینه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی آماده همکاری با معدن کاران به منظور فراهم کردن ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران به این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه معدنکاران خراسان جنوبی سهم بالایی در استفاده از این صندوق را دارند عنوان کرد: از 675 میلیارد تومان بیمه نامه صادره در استخراج، اکتشاف و فراوری مواد معدنی، بالغ بر 100 میلیارد تومان آن متعلق به خراسان جنوبی است.

وی افزود: همچنین 12 طرح که عمدتا در حوزه زغال سنگ، سنگ های ساختمانی، طلا و مواد معدنی فلزی است توسط استان به این صندوق ارجاع شده که با صدور این بیمه نامه ها نیز سهم خراسان جنوبی به 200 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

دهقانی تصریح کرد: برای تسهیل امور مربوط به صندوق و کاهش بروکراسی اداری، دسترسی آسان به خدمات و شفاف سازی، کلیه فرآیندهای این صندوق مکانیزه شده و بیمه نامه ها حداکثر در 40 روز و در دو نوبت مراجعه معدنکاران صادر می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور خاطر نشان کرد: با عنایت به توجه دولت به بخش معدن و اختصاص 1000 میلیارد تومان به توسعه بخش معدن در سال 97، این حوزه می تواند یک جهش در شکوفایی اقتصاد ملی ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید