137049

اولویت واگذاری معادن در استان البرز ایجاد اشتغال است

دنیای معدن - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: اولویت واگذاری معادن در استان مشتمل بر رعایت بحث اشتغال زایی و تأثیر فعالیت این معادن در توسعه اقتصادی منطقه است.

به گزارش دنیای معدن، حامد فرضی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه مشترک بخشداری ها و شوراهای حوزه آبخیز البرز که در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد، اظهار کرد: منابع طبیعی متعلق به مردم است، ما چارچوب و وظایف قانونی که دولت تکلیف کرده است را در حوزه امور مربوط به منابع طبیعی اجرایی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در دو حوزه آبخیز شهرستان های طالقان و کرج طی امسال و سال گذشته رضایت بخش بوده است، گفت: سه سالی است که به دنبال حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم در این حوزه هستیم زیرا مردم در صف اول مقابله با آتش سوزی مراتع و جلوگیری از تصرف اراضی دولتی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در بخش دیگری به مشکلات اهالی روستای «حسنکدر» اشاره کرد و با عملیات اجرایی پروژه آزادراه تهران - شمال تشدید شده است، گفت: بسیاری از اهالی روستاهای محور چالوس ازجمله روستای حسنکدر با مشکلاتی ازجمله سروصدا و ایجاد آلودگی مواجه هستند به همین منظور مقررشده است جلساتی با مسئولان این پروژه عمرانی برگزار شود تا رسیدگی به مشکلات ایجادشده در اولویت قرار گیرد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر حدود سه برابر ظرفیت مراتع استان دام وجود دارد، گفت: پروانه های دامی استان باید تنها در اختیار افرادی قرار داده شود که واقعاً دارای دام هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز رویکرد سال جاری در حوزه آبخیزداری دو حوزه سد کرج و طالقان را مشارکت مردم اعلام کرد و گفت: مردم در اقدامات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری همراه ما بوده و همدلی داشته اند، حضور آن ها در امور حفاظتی ازجمله عملیات اطفای حریق بسیار مهم است اما خوشبختانه در این فصل سال و با شروع بارندگی حادث شدن این رخدادها را کمتر خواهیم داشت.

فرضی در خصوص فعالیت معادن استان نیز گفت: طی چهار سال گذشته حدود ۸ هزار مترمربع واگذارشده است که شامل پنج معدن در محدوده شهرستان اشتهارد است.

وی در خصوص اولویت های واگذاری معادن نیز گفت: اولویت واگذاری در این مورد تنها مشتمل بر رعایت بحث اشتغال زایی و تأثیر فعالیت این معادن در توسعه اقتصادی منطقه است البته موضوع کنترل مخاطرات محیط زیستی این معادن هم مدنظر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بابیان شهرستان طالقان قطب گردشگری استان محسوب می شود و اقدامات حفاظتی در این منطقه و محدوده اطراف آن انجام می شود، تشریح کرد: در بخش آسارا و شهرستان کرج هم نقاط بحرانی داریم که اقدامات لازم از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری را در این نقاط انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید