137034

رمزگشایی در مورد دلایل توقف معاملات آهن اسفنجی در بورس کالا

دنیای معدن -معامله آهن اسفنجی در بورس کالا قفل شده است.

تقی ممتازان معاون فروش و بازار یابی فولاد کاوه جنوب کیش گفت:متاسفانه امروز برای چندمین بار آهن اسفنجی در بورس کالا معامله نشد و این موضوع لطمه و خسارت بالایی را برای شرکت ایجاد خواهد کرد.
وی به دلیل قفل شدن معامله آهن اسفنجی در بورس کالا اشاره کرد و گفت:هم اکنون خریداران عمده آهن اسفنجی در بورس کالا تولید کنندگان شمش القایی هستند که این دسته از تولید کنندگان طبق دستور العمل وزارت صمت و بورس در صورت عرضه 75درصد شمش خود در بورس کالا امکان خرید آهن اسفنجی دارند اما متاسفانه شمش القایی از کیفیت مطلوب برخوردار نیست و بورس مجوز عرضه به آنها را نمی دهد که این مهم سبب شده تا امکان ورود این دسته از خریداران آهن سفنجی از بورس کالا فراهم نشود.
ممتازان خاطر نشان کرد:آهن اسفنجی کالایی است که اگر فوری مصرف نشود کیفیت و کارایی خود را از دست می دهد و این مهم ضرر جبران ناپذیری را به تولید کننده تحمیل خواهد کرد.

وی گفت:دولت باید تولید کنندگان میلگرد خصوصی را مجبور به عرضه در بورس کالا کند چراکه هم اکنون این دسته از تولیدکنندگان با خرید شمش و تبدلی آن به محصولات طویل سود بالایی را کسب می کنند.
ممتازان افزود:برخی تولید کنندگان فولاد اعتقاد دارند که نباید آهن اسفنجی صادر شود در صورتیکه هم اکنون مشتریان خرید این کالا در داخل محدود شده است و امکان صادرات آن باید فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید