136415

ایمیدرو 200 میلیارد ریال به معادن خراسان شمالی اختصاص داد

دنیای معدن -معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بر اساس قرار داد منعقد شده با ایمیدرو، این شرکت تا 200 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راهسازی معادن استان هزینه می کند.

مرادعلی قلی پور روز یکشنبه در گفت و گو اظهار داشت: این میزان اعتبار تا سال 1400 در این استان هزینه می شود.
وی افزود: در سال 97 برای راه سازی سه معدن در جنوب استان کارهای مقدماتی انجام و مناقصه برگزار شده است و پیمانکار برای اجرا مشخص شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس قرار داد منعقد شده با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، 45 میلیارد ریال از اعتبارات دفتر رهبری برای مطالعات اکتشافی معادن استان منظور شده و اکنون مطالعات ژئوفیزیک هوایی معادن در حال انجام است.
قلی پور اظهار داشت: از 32 هزار کیلومتر خطی، 18 هزار کیلومترخطی انجام شده است باقی در دست پیگری است.
وی گفت: در مجموع هفت هزار کیلومتر مربع مساحت پتانسیل های معدنی استان مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد و نتابج این مطالعات در اختیار سرمایه گذاران معدن قرار داده می شود.
قلی پور افزود: بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اعتبار مورد نیاز برای زیرساخت های معدنی اعم از راه سازی، برق رسانی و گازرسانی تامین می شود.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: معادنی که دارای مزیت های اقتصادی هستند در اولویت تامین زیرساخت ها هستند.
28 ماده معدنی از 68 ماده معدنی موجود در کشور در خراسان شمالی وجود دارد و میزان ذخیره قطعی معادن استان یک میلیارد و 58 میلیون تن است و میزان ذخیره استخراج اسمی معادن 11 میلیون و 500 هزار تن است.
سالانه پنج میلیون و 800 هزار تن ماده معدنی در استان خراسان شمالی استخراج می شود.
میزان سرمایه گذاری در بخش معدن استان هم یکهزار و 340 میلیارد ریال گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید