135887

نقشه راه توسعه معادن و صنایع معدنی به زودی ابلاغ می شود / تعریف مشخصی از معادن کوچک و متوسط وجود ندارد

دنیای معدن - رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی، گفت: نقشه راه معدن و صنایع معدنی که توسط مجلس و دولت در حال تهیه است و چند بند آن پیش رفته است و امیدواریم طی دو هفته آینده این نقشه راه نهایی و توسط وزیر ابلاغ شود.

داریوش اسماعیلی، در خصوص احیا و توسعه معادن کوچک و متوسط، اظهار داشت: در برنامه تهیه نقشه راه معدن و صنایع معدنی و برنامه 4 ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از بندهای مهم که به آن پرداخته شده مبحث معادن کوچک و متوسط است.

تعریف مشخصی از معادن کوچک و متوسط وجود ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاون معدن و صنایع معدنی وزارتخانه مکلف شده تا در اسرع وقت نسبت به تعریف معدن کوچک و متوسط اقدام کنند، گفت: تا کنون تعریف مشخصی از معادن کوچک و متوسط که مشخص کند این معادن با چه حجم، وسعت و مشخصاتی باید باشند نداریم، اما معادن بزرگ تعریف خاص خود را دارند.

وزارت صنعت مکلف به شناسایی معادن کوچک و متوسط شده است

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نقشه راه وزارتخانه مکلف شده تا در یک سال تمامی معادن کوچک و متوسط را بررسی کنند تا مشخص شود کدام یک از این معادن فعال، نیمه فعال و غیر فعال هستند و آنهایی که فعال هستند تشویق و مسائل و مشکلات معادن نیمه فعالان و غیر فعالان بررسی شود، ادامه داد: احتمالا بخشی از این دلایل شامل عدم اهلیت، موانع طبیعی و معارضین می شود.

ماموریت وزارت صنعت به 4 شرکت خصوصی برای احیا معادن کوچک و متوسط

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی با تاکید بر اینکه این برنامه وجود دارد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 97 ضمن شناسایی معادن کوچک و متوسط موانع پیش روی آنها را برطرف کند، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برخی از شرکت بزرگ مانند گل گهر، مجموعه خانه معدن، میتکا و انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن را به عنوان بخش خصوصی ملکف کرده تا معادن کوچک و متوسط را با مشارکت در برداشت از آنها فعال کنند زیرا بسیاری از معادن کوچک و متوسط دارای مشکلات مالی و کم تجربگی صاحبان پروانه آنها است که شرکت های بزرگ می توانند این مشکلات را برطرف کنند.

نقشه راه توسعه معادن و صنایع معدنی به زودی ابلاغ می شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقشه راه معدن و صنایع معدنی که توسط مجلس و دولت در حال تهیه است و چند بند آن پیش رفته است و امیدواریم طی دو هفته آینده این نقشه راه نهایی و توسط وزیر ابلاغ شود، تصریح کرد: در این نقشه راه یکی از مهم ترین موارد تمرکز بر روی دریافت بودجه برای معادن کوچک و متوسط است؛ اما در حال حاضر بودجه خاصی برای صنایع کوچک و متوسط وجود ندارد.

کلیات، مقدمه و راهبردهای نقشه راه توسعه معادن تصویب شده است

وی با اشاره به اینکه حدود 4 ماه بر روی تهیه نقشه راه توسعه معادن و صنایع معدنی وقت گذاشته شده و اولین جلسه بررسی آن شنبه هفته گذشته با حضور 5 تن از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت و 15 نفر از روسای تشکل های معدنی مردم نهاد برگزار شد، ادامه داد: کلیات، مقدمه و راهبردهای نقشه راه توسعه معادن و صنایع معدنی با ایجاد برخی اصلاحات مصوب شد و اهداف کمی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان خاطرنشان کرد: از حدود 69 بند موجود در پیش نویس اولیه نقشه راه توسعه معادن و صنایع معدنی 3 بند مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم طی دو هفته آینده به جمع بندی نهایی دست پیدا کنیم./

دیدگاهتان را بنویسید