135345

توسعه صادرات معادن مهمترین هدف کمیسیون معادن در سال 97 خواهد بود

دنیای معدن - رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: توسعه صادرات معادن و صنایع معدنی، مهمترین هدف کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در سال 97خواهد بود.

به گزارش دنیای معدن، احمد خوروش بیان کرد:در شرایط رکود اقتصادی کنونی ،صادرات تنها راه روشن ماندن چراغ تولید است و از این رو کمیسیون با برگزاری پاویون در نمایشگاه های داخلی و خارجی به دنبال توسعه بازار فعالان معدنی است.

وی افزود: معادن و صنایع معدنی استان اصفهان دارای ظرفیت برای صادرات به تمام کشورهاست و باید از این ظرفیت نهایت بهره برداری شود.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان حضور پایون اتاق بازرگانی اصفهان در نمایشگاه ورونا 2017 را موفق و هدفمند دانست و گفت:کمیسیون برای نمایشگاه ورونا 2018 برنامه ریزی برای حضور 10 شرکت تولیدکننده و فرآوری در قالب پاویون انجام داده است.

80 درصد تخلفات معدن کاران به دلیل ناآشنایی با قوانین است

داریوش سعیدی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در این جلسه گفت: بیش از 90 درصد تخلفات در عرصه های منابع طبیعی به دلیل عدم آشنایی معدن کاران است و کمیسیون معادن اتاق می تواند نقش مهمی در بالا بردن سطح آگاهی معدن کاران داشته باشد.

باطله های معدن نخاله نیستند

مسوول کمیته کانی های غیرفلزی کمیسیون با اشاره به ظرفیت اقتصادی باطله های معادن گفت: باطله نخاله نیست که باید معدوم شود بلکه می توان در بخش های دیگر از جمله معابر شهرها استفاده کرد.

کامران سیامکی خاطرنشان کرد: فعالان معدن می توانند از باطله های معدن در بازسازی معادن و همچنین محصولات با ارزش افزوده تولید کنند.

محمد یوسف صدیقی، مسوول کمیته سنگ های تزیینی و صنایع وابسته کمیسیون در این جلسه گفت: واحدهای سنگ بری در شرایط رکود با به روز کردن ماشین آلات و ارتقای تکنولوژی تلاش می کنند در بازارهای خارجی حضور پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید