135343

کلانتری: پیگیر اصلاح قانون معدن هستیم

دنیای معدن -رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه قانون سال ۹۰ معدن از سازمان حفاظت محیط زیست را خلع اختیار کرده است، اظهارکرد: اگر یک معدن مستقر در مناطق تحت مدیریت محیط زیست مجوز بگیرد طبق قانون معدن دیگر نیازی به مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ندارد و این سازمان نمی تواند معدن کاری را در آن منطقه منع کند بنابراین این قانون مشکلات زیادی را در حوزه معدن برای محیط زیست ایجاد کرده است.به همین علت با برخی از نماینده های مجلس در این مورد صحبت کرده ایم و اصلاح این قانون را پیگیری می کنیم.

برای انتشار گزارش های ارزیابی زیست محیطی ترسی نداریم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به ضرورت قرار دادن گزارش های ارزیابی زیست محیطی روی سایت این سازمان گفت: هیچ موضوع غیرشفافی در زمینه گزارش های ارزیابی زیست محیطی نداریم. از کسی هم ترسی نداریم، تخلف نمی کنیم تا از انتشار گزارش های ارزیابی زیست محیطی ابایی داشته باشیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست باید کلیه گزارش های ارزیابی زیست محیطی را روی سایت سازمان قرار دهد، اظهارکرد: تا کنون حدود ۸۰ گزارش روی سایت سازمان حفاظت محیط زیست گذاشته شده است و نباید فراموش کنیم که طبق قانون، این سازمان موظف است طی دو ماه به درخواست مجوزها جواب دهد و برای این درخواست ها تعیین تکلیف کند.

وی در ادامه در مورد روابط بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست به موافقتنامه پاریس به عنوان یکی از مهمترین مسائل بین المللی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان این موافقتنامه را برگردانده و اشکالاتی به آن وارد کرده است. گروه بین الملل سازمان حفاظت محیط زیست این موافقنامه را مورد بررسی کافی قرار داده است و از نظر سازمان کشور ما هیچ مشکلی برای اجرای تعهدات خود در زمینه کاهش چهار درصدی گازهای گلخانه ای ندارد همچنین در صورت رفع تحریم ها می تواند هشت درصد دیگر به این عدد اضافه کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: اشکالاتی که شورای نگهبان به توافقنامه پاریس گرفته قابلیت اصلاح دارد. مرکز جهانی تغییر اقلیم بر خلاف آنچه ما فکر می کردیم در این موضوع تعامل کرده است و اشکالات وارده قابلیت حل شدن دارد بنابراین می توانیم طبق نظر شورای نگهبان عمل کنیم و ضمن رفع اشکالات این موافقتنامه را در داخل کشور به تصویب برسانیم. طبیعی است که موافقتنامه پاریس دستاورد بزرگی برای کشور ما خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید