133801

بازنشستگان صنایع فولاد خواهان دریافت به موقع مستمری خود شدند

دنیای معدن -جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد و ذوب آهن روز یکشنبه برای دومین روز متوالی با حضور در مقابل استانداری اصفهان خواستار پرداخت مستمری و مطالبات خود شدند.

حدود 300 بازنشسته صنایع فولاد و ذوب آهن اصفهان از دولت تقاضا کردند قانون کاملی برای صندوق بازنشستگی فولاد وضع کند تا حقوق و مستمری ماهانه بازنشستگان فولاد نیز مانند سایر کارکنان و بازنشستگان دولتی و غیردولتی پرداخت شود.
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان و نماینده کانون های معدنی و فولاد این استان، گفت: مهمترین خواسته این بازنشسته ها وصول مطالبات و پرداخت به موقع مستمری بازنشستگی آنهاست.
مجتبی احمدی افزود: بازنشستگان فولاد هرماه مستمری بازنشستگی خود را با تاخیر دریافت می کنند و مشکلاتی در زمینه بیمه درمان مستقیم و تکمیلی خود دارند.
وی با اشاره به اینکه پرداخت مستمری بازنشستگی آنها با وقفه 2 ماهه مواجه شده است، افزود: تاکنون مستمری مهر و آبان بازنشستگان فولاد پرداخت نشده است.
به گزارش ایرنا، از سال 88 به دلیل آغاز خصوصی شدن برخی از شرکت های فولاد، نظام پرداخت حقوق بازنشستگان این شرکت ها مانند ذوب آهن اصفهان با مشکل روبرو شد.
از آن زمان تاکنون حقوق ماهانه بازنشستگان شرکت های فولاد با دو تا سه ماه تاخیر و بصورت قسطی پرداخت شده است.
بازنشستگان صندوق فولاد اصفهان بویژه شرکت ذوب آهن درسال های اخیر بارها برای درخواست ها خود مقابل مجلس شورای اسلامی، استانداری اصفهان و همچنین دفتر این صندوق در خیابان نشاط اصفهان حضور یافته اند.
صندوق بازنشستگی فولاد کشور بیش از 85 هزار بازنشسته دارد.

دیدگاهتان را بنویسید