131137

بحران چطور به خانه علیمنصور رسید؟

استقلال این هفته در جلسه هیات مدیره به این نتیجه رسیده که بازی به بازی منتظر نتیجه باشدو بعد در مورد منصوریان تصمیم بگیرد.شما بشنوید اولین باخت ممکن است به برکناری منصوریان برسد . تصیمی که به نظر می رسد با توجه به مشکلات استقلال خیلی غیرکارشناسانه نباشد.
هنوز به هفته پنجم نرسیده حجم انتقادات از کادر فنی استقلال بسیار بالا رفته است. آبیها از 4 بازی فقط یک پیروزی و یک تساوی داشته اند و دو شکست ، شکست هایی که استقلال را در رتبه یازدهم جدول قرارداده و هواداران را ناراضی کرده است اما آبی ها چطور به اینجا رسیده اند و چرا صبری برایشان وجود ندارد؟
یک سال انتظار
هرچند همچنان قسمت هایی از سکوهای هواداری ازتیم منصوریان حمایت می کنند اما انتظاراز تیم منصوریان پس ازیک سال نتیجه گیری بهتری است. او از زمانی که به استقلال به هواداران قول مدلی از پرسپولیس را دارد.تیم برانکودرنیم فصل اول فصل بسیار بد نتیجه گرفت اما در نیمه دوم فصل بسیار خوب بازی کرد و نتیجه گرفت و حتی شانس قهرمانی هم داشت . سال دوم تیم برانکو همزمان شد با سال اول تیم منصوریان .منصوریان نیم فصل تیم بد بود اما تا رتبه دوم بالاآمد پرسپولیس قهرمان شد و استقلال دوم.حالا در نیم فصل اول فصل دوم همه از استقلال انتظار بالانشینی در جدول رادارند. تیمی که در 4 هفته به پایین جدول نزیک شده و صدای منتقدان را درآورده است. حالامشکل ازکجاست؟
آبی ها بازیکن ندارند؟
استقلال با فاصله بیشترین خرید و هزینه را در نقل و انتقالات داشته و تنها چیزی که در موردش صداقت نمی کند نداشتن بازیکن است.یعنی باید گفت آبیهاعوض هرچیز بازیکن دارند. همان طور که اول فصل تیم آبی پوش را آنالیزکردیم این تیم در هر پست 3 بازیکن دارد و به هیچ وجه با خلا بازیکن مواجه نیست. حتی می توان گفت که آبیها با ازدیداد بازیکن هم مواجه هستند. اتفاقی که نمی شود گفت به تنهایی در نتیجه گیری شان تاثیر داشته است. اما اگر مشکل از بازیکنان نیست ازآمادگی شان است؟
بدنسازی استقلال چطور است؟
مک درمورت مربی بدنساز استقلال حدودا بهترین بدنساز حال حاضر فوتبال ایران است. مردی که پیش از جام جهانی 2014 موفق شد تیم اماده ای برای کی روش بسازد . به غیر از سابقه مک درمورت در حال حاضر استقلال در بازیکنان ترکیب اصلی اش به غیر از بازی آخر تادقیقه نود با خستگی مواجه نبوده است. یعنی بازیکنی از تیم دیده نشده که خسته باشد و نتواند در آخرین دقایق بازی بدود و اصولا این بهانه که تیم هنوز بدنسازی اش کامل نشده و آماده سازی اش درست نبود اساسا غلط است. پس باید مشکل را در جایی غیراز اینهادر زمین مسابقه پیدا کرد.
ترکیب آبی ها چطور منظم می شود؟
استقلال در آخرین بازی اش با شیوه ای عجیب به زمین رفت.آبیها همزمان ،جباری ،جباروف و شجاعیان رادر زمین داشتند سه هافبک فانتری با دوندگی پایین که عملا معدل دوندگی تیم شان را پایین می آورند و عملا مقابل تیم های فیزیکی کم می آورند. از عجایب این ترکیب البته اول بازی کردن مقابل سایپا بود. تیم علی دایی در همه ادوار لیگ برتر زیاد می دویده و بدون آنالیز 3 بازی گذشته هم می شد فهمید که انتخاب 3فانتزی بازی برای مقابله با تیم دایی تاکتیک اشتباهی است.اما دومین دلیل برای اثبات اشتباه زمین میزبان بازی است. زمین استادیوم آزادی تنها چمن استاندارد ایران است و و فقط در آن زمین است که می شود روی بازی روی چمن حساب کرد. در زمین چمن های دیگر که پرسپولیس و استقلال باید یک در میان دران بازی کنند برانکوهم همیشه سیستمی را رعایت میکند که نیاز به پاس های کمتری داشته باشد.
اشکال تاکتیکی کجاست؟
انتخاب سه بازیکن فانتزی برای بازی در زمین چمن ناموزون تنها اشتباه منصوریان نبوده. به گواهی جدول لیگ برتر استقلال فقط در یک بازی با کسب پیروزی 1-0موفق بوده و در سایربازیهای فقط یک مساوی به دست اورده است.تیمی که در هر پست سه بازیکن دارد و اکثر این بازیکنان آماده هستند قاعدتا نباید این مشکل را داشته باشد . یعنی اگر او در هر 4 بازی از یک ترکیب استفاده می کرد الان متوجه می شود که کدام ترکیب نتیجه بهتری به دست آورده اما به نظرمی رسد که در همان نقل و انتقالات که استقلال بیشترین هزینه را کرده اتفاقاتی به ضرر آبی ها رخ داده است.
جوانی جادوی ازدست رفته
آنچه به نظر می رسد از فصل قبل استقلال فراموش شده ، جادوی جوانی آبی هاست. استقلال که در نیم فصل توانایی خرید بازیکن نداشت دست روی زانوی خود گذاشت و با جوانان جویای نامش موفق به کسب رتبه دوم جدول شد. اما در نیم فصل بازیکنانی که به استقلال اضافه شدند که همگی مسن بودند وجای جوانان را گرفتند. به غیر از منتظری که در پستش حسینی نیمکت نشین نشد و دو خارجی بیرون ماندند در میانه زمین جباروف و جباری با سن 34 سال به استقلال اضافه شدند و به جایش اسماعیلی ،کریمی و انصاری بیرون ماندند. این مشکل شاید فقط از روی نیمکت حل شود.
بامنصوریان بی منصوریان
سرمربی استقلال اگر همین امروزدستیاری به تیمش اضافه کندکه قدرت انالیزفنی داشته باشد شاید بتواند کمک شایانی به شرایط آبی ها بکند. به نظر می رسد که مسکن هیات مدیره هم برای مواجهه با مشکلات و بحران انتخاب دستیار اول برای منصوریان باشد اما اگر شرایط خوب پیش نرود ممکن است که کار به جدایی منصوریان هم بکشد. به نظر می رسد که شوک کادر فنی برای تیمی که همه چیز دارد چه درسطح مربی و چه در سطح سرمربی بهترین اتفاق باشد. استقلال امسال هزینه زیادی کرده و بعید است که بدون عکس العمل تا نیم فصل پیش بروند.

استقلال این هفته در جلسه هیات مدیره به این نتیجه رسیده که بازی به بازی منتظر نتیجه باشدو بعد در مورد منصوریان تصمیم بگیرد.شما بشنوید اولین باخت ممکن است به برکناری منصوریان برسد . تصیمی که به نظر می رسد با توجه به مشکلات استقلال خیلی غیرکارشناسانه نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید