126305

ضعیف‌ترین‌ها در آسیا به پرسپولیس رسید

پرونده عملکرد چهار تیم ایرانی حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در پایان دور رفت با انجام ۱۲ بازی بسته شد که در بین این چهار تیم، در مجموع استقلال خوزستان نسبت به دیگران عملکرد بهتری داشت و پرسپولیس عملکردی ضعیف تر از خود ارائه داد.

* ۶ پیروزی برای ۴ تیم
استقلال خوزستان، استقلال تهران، ذوب آهن و پرسپولیس در مجموع ۱۲ باری که در این مرحله به میدان رفتند، ۶ بار صاحب پیروزی شدند تا نیمی از بازی های تیم های ایرانی ختم به پیروزی شده باشد. ۳ مساوی و ۳ شکست هم سایر نتایجی است که تیم های ایرانی در مجموع در این ۱۲ مسابقه کسب کرده اند. حاصل مجموع عملکرد ایرانی ها در دور رفت مرحله گروهی این مسابقات ۲۱ امتیاز، ۱۸ گل زده و ۱۲ گل خورده بود.

* استقلال خوزستان؛ شکست ناپذیر
شاگردان سیروس پورموسوی تنها تیم ایرانی حاضر در این مسابقات بودند که هیچ شکستی در کارنامه آنها ثبت نشد. آبی های خوزستان با دو پیروزی و یک مساوی کارشان را پایان دادند و با ۷ امتیاز در صدر جدول گروه دوم این مسابقات قرار گرفتند.

تیم استقلال تهران تنها تیم ایرانی حاضر در این مسابقات است که بدون نتیجه مساوی کارش را پایان داد. آبی پوشان تهران دو پیروزی و یک شکست در کارنامه شان ثبت شد و آنها نیز با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه اول مسابقات قرار گرفتند.

* پرسپولیس ضعیف ترین تیم، بیرانوند ضعیف ترین دروازه‌بان
تیم پرسپولیس با تحمل ۶ گل خورده در سه مسابقه، ضعیف ترین ساختار دفاعی را در بین ۴ تیم ایرانی داشت و طبیعتا علیرضا بیرانوند دروازه بان این تیم هم با خوردن ۶ گل، ضعیف ترین دروازه بان ایرانی در این مسابقات تا به اینجای کار بوده است.

این در حالیست که سرخ پوشان تهران در لیگ برتر بهترین خط دفاعی را در اختیار دارند و تعداد گل های خورده این تیم به نسبت بازی هایی که داشته اند یک آمار رویایی محسوب می شود.

بیرانوند در این سه بازی انجام داده حتی یک کلین شیت هم به نام خود ثبت نکرد. همینطور می توان به این نکته اشاره کرد که مجموع گل های خورده سه تیم استقلال تهران، استقلال خوزستان و ذوب آهن برابری می کند با گل های خورده تیم پرسپولیس.

* شیخ ویسی بهترین دروازه بان
وحید شیخ ویسی سنگربان استقلال خوزستان با ثبت دو کلین شیت و خوردن تنها یک گل در سومین بازی این تیم در این مسابقات، بهترین عملکرد را در بین ۴ دروازه بان از خود به جای گذاشت. بعد از بیرانوند هم سید مهدی رحمتی با دو کلین شیت و دو گل خورده دومین دروازه بان خوب این مسابقات بوده است.

* ضعیف ترین خط حمله
تیم استقلال خوزستان در حالی با داشتن بهترین خط دفاعی در صدر جدول رده بندی گروه خود قرار گرفته است که به لحاظ تعداد گل های زده شرایط مناسبی ندارد و تنها با زدن ۳ گل ضعیف ترین خط حمله در بین چهار تیم ایرانی حاضر در این مسابقات را دارند.

* استقلال هجومی ترین تیم ایرانی
تیم استقلال تهران که در لیگ برتر هم بهترین عملکرد تهاجمی را داشته و آمار بیشترین گل های زده را به خود اختصاص داده است، در این سه مسابقه هم تهاجمی ترین تیم ایرانی نشان داده و این تهاجمی بودنش را با زدن ۶ گل در این سه مسابقه به اثبات رسانده است.

استقلالی ها در بازی نخست شان مقابل الاهلی امارات یک گل، در بازی دوم مقابل التعاون ۳ گل و در بازی سوم مقابل لوکوموتیو ازبکستان ۲ گل به ثمر رساندند تا تهاجمی ترین تیم ایرانی در این مسابقات باشند.

نکته جالب در خصوص تهاجمی ترین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، پراکندگی گل زنان این تیم است. این تیم ۶ گل زده و ۶ گل زن دارد و هیچ یک از بازیکنان این تیم تا کنون دو بار موفق به گل زنی نشده اند.

* گل زنی در همه بازی ها
هر چهار تیم ایرانی حاضر در این مسابقات در همه بازی هایی که انجام دادند گل زنی کردند تا از این حیث به یک آمار جالب توجه رسیده باشند. هیچ بازی نبود که یک تیم ایرانی در آن حضور داشته باشد و در آن موفق به گل زنی نشده باشند.

* بنگستون، بهترین گل زن خارجی
تیم های کشورمان در مجموع ۱۲ دیداری که داشته اند، ۱۸ بار موفق به گل زنی شده‌اند که از این تعداد گل، ۴ گل توسط بازیکنان خارجی زده شده است. بنگستون، نانگ و پادوانی سه بازیکن خارجی استقلال خوزستان، ذوب آهن و استقلال تهران هستند که برای تیم های خود گل زده‌اند. در بین این سه بازیکن، بنگستون مهاجم تیم ذوب آهن با به ثمر رساندن ۲ گل بهترین گل زن خارجی تیم های ایرانی محسوب می شود.

* طارمی، آقای گل ایرانی ها
مهدی طارمی که هم اینک در لیگ برتر هم با ۱۳ گل در کنار ساسان انصاری به صورت مشترک در صدر جدول گل زنان قرار گرفته است، در بین همه بازیکنان ایرانی حاضر در این مسابقات با زدن ۳ گل بهترین عملکرد را داشته است. همچنین این بازیکن یک بار هم برای سرخ پوشان پاس گل داده تا روی چهار گل از ۵ گل پرسپولیس در این مسابقات نقشی مهم داشته باشد. طارمی را می توان تاثیرگذار ترین بازیکن در هر چهار تیم ایرانی هم به شمار آورد.

طارمی و بنگستون تنها بازیکنان تیم های ایرانی هستند که موفق به زدن بیشتر از یک گل شده اند.

* ذوب آهن و بیشترین پنالتی
تیم های کشورمان ۱۲ بار در این مسابقات به میدان رفته اند و تنها تیمی که در این ۱۲ بازی ضربه پنالتی به دست آورده، تیم ذوب آهن اصفهان است و به جز ذوب آهن هیچ تیم ایرانی دیگر صاحب پنالتی نشده اند. تیم ذوب آهن در ۳ بازی خود دو بار صاحب ضربه پنالتی شد که این دو پنالتی توسط رجب زاده و تبریزی به گل تبدیل شد.

* استقلال خوزستان صدرنشین تیم های ایرانی
اگر بخواهیم یک جدول فرضی برای تیم های ایرانی حاضر در این مسابقات ترسیم کنیم، در این جدول تیم استقلال خوزستان با ۲ پیروزی، یک مساوی و بدون شکست، ۳ گل زده، یک گل خورده و ۷ امتیاز در صدر قرار می گیرد.

استقلال تهران با ۲ پیروزی، بدون مساوی و یک شکست، ۶ گل زده و ۲ گل خورده و ۶ امتیاز در رده دوم قرار می گیرد و بعد از این تیم ذوب آهن با یک پیروزی، یک مساوی و یک شکست، ۴ گل زده، یک گل خورده و ۴ امتیاز در جایگاه سوم قرار می گیرد و پرسپولیس با یک پیروزی، یک مساوی و یک شکست، ۵ گل زده و ۶ گل خورده و تفاضل گل منفی یک و ۴ امتیاز در جایگاه چهارم قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید