107196

مظلومی:کی‌روش چرا مجیدی را دعوت نکرد؟

پرویز مظلومی در حاشیه تمرین صبح امروز (سه‌شنبه) استقلال اظهار داشت: از حضور شما تشکر می‌کنم، می‌دانم که رفت و آمد برای شما سخت است و اگر کوتاهی بوده، ببخشید، شما واقعا به هواداران تیم اطلاع‌رسانی می‌کنید.

وی افزود: سال 94 یک سال پر فراز و نشیب برای ما بود که البته در مجموع امسال به نظرم سال موفقیت‌آمیزی برای استقلال بود چون ما صدرنشینی خود در لیگ برتر را حفظ کردیم و در جام حذفی نیز به فینال رسیدیم. باید به تلاش خود برای پیمودن همین راه ادامه دهیم تا هواداران را خوشحال کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: از هواداران، هیئت مدیره، سرپرست، کادر فنی و همه اعضای باشگاه که با اتحاد و همدلی یک کار جمعی را به پیش بردند تشکر می‌کنم، امیدوارم این شرایط در سال 95 نیز ادامه داشته باشد. آرزوی من این است که سال 95 سال خوب و پربار و با سلامتی برای همه باشد و از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی روزهای خوب و پرفروغی را شاهد باشیم، امیدوارم دولت آقای روحانی تلاش بیشتری برای ملتی کند که همه جا حامی و پشتیبان کشور هستند.

مظلومی در پاسخ به این موضوع که استقلال صدرنشین است اما مردم از شکل بازی این تیم به دلیل آنکه موقعیت گل کمی دارد و زیبا بازی نمی‌کند، راضی نیستند، گفت: این را قبول ندارم بعضی از بازی‌ها فراز و نشیب داشته‌ایم اما این همیشگی نبوده است. در نظرسنجی‌ها اگر چند بازی برای مطرح شدن به عنوان زیباترین بازی نام برده شود، دو بازی استقلال با تراکتورسازی و پرسپولیس وجود دارد. شاید در چند بازی اخیر خوب بازی نکرده باشیم اما در ابتدای فصل خوب بازی می‌کردیم. ما سعی کرده‌ایم از داشته‌های‌مان استفاده کنیم و مجبور به این کار بوده‌ایم، البته این فشار از بیرون به تیم وارد می‌شود.

وی ادامه داد: رقیب ما در این هفته 3 امتیاز به آن شکل از حریفش گرفت اما هیچ کسی انتقاد نکرد، مگر می‌شود به اصفهان و تبریز رفت و با بازی زیبا پیروز شد؟ مگر می‌شود بدون تاکتیک 3 گل زد؟ باید به این نکته اشاره کنم که ما خارج از خانه هنوز شکست نخورده‌ایم. من از شرایط استقلال راضی‌ام. فوتبال یک روز خوب و یک روز بد دارد. برای مثال ما در بازی با پدیده خوب نبودیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه چرا تیمش نیم‌فصل نتوانست بازیکنان خوبی را در اختیار بگیرد، عنوان کرد: تیم ما در نیم‌فصل قصد داشت 2،3 بازیکن خیلی خوب جذب کند اما باشگاه‌های این بازیکنان اجازه جدایی به آنها را ندادند. بازیکنان خوبی مدنظر ما بودند اما متاسفانه باشگاه‌های آنها رقم‌هایی پیشنهاد دادند که پرداختش برای باشگاه مقدور نبود. اینکه گفته می‌شود باشگاه در جذب این نفرات کوتاهی کرد را قبول ندارم و اتفاقا باشگاه نهایت تلاش خودش را انجام داد اما رقم‌هایی که از سوی مدیرعاملان باشگاه‌های این نفرات عنوان می‌شد، رقمی نبود که ما بتوانیم آنها را پرداخت کنیم. با توجه به این قضیه توانستیم عادل شیحی را بعد از چند بازی که از نیم‌فصل اول سپری شد، در اختیار بگیریم.

مظلومی افزود: متاسفانه ما در نیم‌فصل اول 2 بازیکن خوب‌مان را به خاطر مسائلی از دست دادیم، ما واقعا روی جاسم کرار و ریوالدو حساب کرده بودیم. آنها از بازیکنان تاثیرگذار ما بودند که شرایطی پیش آمد که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم.

وی در واکنش به این سوال که برخی اعتقاد دارند رفتن نظری جویباری از کمیته نقل و انتقالات باشگاه باعث شد استقلال نتواند بازیکن خوبی در نیم‌فصل در اختیار بگیرد، خاطرنشان کرد: در مسائل مدیریتی و مالی باشگاه هیچ‌وقت دخالت نمی‌کنم. وظیفه من در چمن سبز است و در حیطه کاری خود نیز به هیچ کس اجازه دخالت نمی‌دهم و به خودم نیز این اجازه را نداده و نخواهم داد که در مسائل مدیریتی دخالت کنم. هر کس در باشگاه وظیفه خود را انجام می‌دهد. دوستان در مقطعی زحمت کشیدند و از آنان تشکر می‌کنیم اما اینکه چه شرایطی پیش آمد و چه اتفاقی افتاد به من ارتباطی ندارد.

مظلومی درباره جذب مهدی مومنی و عادل شیحی اظهار داشت: مومنی را از ابتدای فصل می‌خواستیم. او در استقلال خوزستان نیز گل‌های تاثیرگذاری به ثمر رسانده بود.

وی ادامه داد: عادل شیحی هم بازیکن آزاد بود و به همین دلیل او را جذب کردیم و در 2 بازی اخیر در ترکیب تیم به میدان رفته است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که اگر تیم نتیجه نگیرد، انتقاد زیادی صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: هر اتفاقی که بیفتد مظلومی سیبل است. این شرایط همیشه در فوتبال ایران وجود داشته و این در حالی است که کار ما یک کار جمعی است. در واقع اگر تیم موفق نشود، این همه ما هستیم که شکست خورده‌ایم.

مظلومی درباره اینکه آیا تیمش با وجود 7 بازی سنگینی که پیش رو دارد می‌تواند قهرمان لیگ شود، گفت: ما تلاش خود را خواهیم کرد و چرا نتوانیم قهرمان شویم؟ اینکه می‌گویند ما 7 بازی سنگین را پیش رو داریم را قبول ندارم بلکه اعتقاد من این است که بازیکنان تیمم در بازی‌های سنگین به مراتب بهتر و با انگیزه‌تر ظاهر می‌شوند. بازی با تیم‌های پایین جدول به مراتب خطرناک‌تر است از این جهت که بازیکنان این حریفان را دست کم می‌گیرند و باعث می‌شود ما امتیاز از دست بدهیم.

وی افزود: ما 7 بازی پیش رو داریم که با وجود سخت بودن این بازی‌ها اعتقاد من این است که بازیکنانم در این مسابقات با انگیزه و تلاش زیاد ظاهر خواهند شد و انشاءالله نتیجه لازم را هم خواهیم گرفت. متاسفانه تعدادی از بازیکنان ما مصدوم هستند و روزبه چشمی واقعا بد موقعی با مصدومیت شدید مواجه شد. آرزو می‌کنم هرچه زودتر او سلامتی‌اش را به دست آورده و به جمع ما برگردد. تاکید می‌کنم که ما امسال هر دو جام را می‌خواهیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با تاکید بر اینکه تیمش را در شرایط ایده‌آل تحویل نگرفت، خاطرنشان کرد: شاید گفتن بعضی از حرف‌ها تکراری باشد اما خودتان می‌دانید که در شرایط مناسب تیم را تحویل نگرفتم. همان موقع هم اعلام کردم که ما جوانگرایی کرده‌ایم و این کار نیز تبعات دارد. قطعا نیاز به زمان است که یکسری بازیکنان جوان در استقلال جا بیفتند و در واقع آنها آینده استقلال را رقم خواهند زد. من با برنامه 3 ساله به استقلال آمدم و برای سال اول قول سهمیه را دادم، برای سال دوم برای کسب دو جام برنامه‌ریزی کردیم و برای سال سوم نیز حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا که خوشبختانه در اجرای برنامه سال اول‌مان تا الان موفق بوده‌ایم و این شانس را داریم که در همین سال اول 2 جام را به دست آوریم و در این راه نهایت تلاش خودمان را خواهیم کرد.

مظلومی با بیان اینکه هرگز قول قهرمانی نداده است، افزود: هیچ مربی حرفه‌ای حتی اگر بهترین تیم دنیا هم دستش باشد قول قهرمانی نمی‌دهد. انشاءالله ما بتوانیم با حمایت تماشاگران‌مان در این راه سختی که پیش رو داریم در پایان در هر دو جام جشن قهرمانی بگیریم.

وی درباره لغو اردوی تیمش در سوئد عنوان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد ما قید این اردو را بزنیم به خاطر حیثیت فوتبال ایران بود، اینکه ما بخواهیم با این شرایط با یک تیم اروپایی بازی کنیم به صلاح نیست. به هر حال فوتبال ما در اروپا اعتبار دارد. مخصوصا بعد از نتایج خوبی که مقابل تیم آرژانتین در جام جهانی کسب کردیم. درست نبود ما در شرایطی که تیم‌مان ناقص است به مصاف تیم اروپایی برویم. خوشبختانه مسئولان باشگاه این موضوع را درک کردند و متوجه شدند که ما نمی‌توانیم در این اردو که بسیار مهم است چند بازیکن خود را به دلیل حضور در تیم ملی، مصدومیت و یا مشکل خروجی در اختیار نداشته باشیم. برگزاری این اردو و بازی تدارکاتی به صلاح استقلال نبود. قرار نبود ما برای تفریح راهی سوئد شویم، چرا که بعد از این اردو یک باید یک دیدار فینال را مقابل استقلال خوزستان انجام دهیم. در این شرایط ترجیح دادیم با بازیکنانی که در اختیار داریم در همین تهران تمرینات خود را انجام دهیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه تصریح کرد: جا دارد در اینجا از اسپانسر تیم که شرایط برگزاری چنین اردویی را فراهم کرد تشکر و از آنها عذرخواهی کنیم. البته ما نگفتیم که هرگز به سوئد نمی‌آییم بلکه اعلام کردیم در یک زمان و شرایط مناسب‌تر حتما راهی سوئد خواهیم شد. به باشگاه اعلام کردیم زمان مناسب برای برگزاری این اردو بعد از فینال جام حذفی است و امیدوارم شرایطی فراهم شود که این اردو را برگزار کنیم.

مظلومی درباره دعوت 3 بازیکن از صدرنشین لیگ برتر به تیم ملی گفت: به نظر سرمربی تیم ملی احترام می‌گذارم، اما انتظارم این بود که بازیکنان دیگری نیز به تیم ملی دعوت شوند. ممنونم که سجاد شهباززاده و محسن کریمی به تیم ملی دعوت شدند اما انتظارم بیش از این بود، البته اگر روزبه چشمی و خسرو حیدری مصدوم نبودند 100 درصد در لیست تیم ملی حضور داشتند، با این وجود انتظار داشتم سرمربی تیم ملی نفرات بیشتری از استقلال را دعوت کند.

وی درباره این موضوع که در پرسپولیس با وجود قرار گرفتن در رده سوم جو خوبی حاکم است، اما این شرایط در استقلال وجود ندارد، عنوان کرد: ما در خودمان هیچ مشکلی نداریم. درگیری 2 بازیکن در فوتبال طبیعی است و همانگونه که مشاهده کردید خیلی زود با آنها برخورد کردم و موضوع جمع شد. در مسابقات رسمی برخورد وجود دارد، اینکه برخورد دو بازیکن در تمرینات بود. اتمسفر منفی در تیم ما نیست. من همیشه مثبت فکر کرده‌ام و به بازیکنانم می‌گویم که دنبال منفی‌بافی نباشند. در مجموعه ما با توجه به اینکه تیم بزرگی هستیم این حواشی به وجود می‌آید. ما باید عاقل باشیم که این حاشیه‌ها به تیم ضربه نزند و خوشبختانه تا الان جلوی این مسائل گرفته شده است. در مجموع ما همه مثبت فکر می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که اگر قهرمان لیگ و جام حذفی نشوید آیا موقعیت‌تان در این تیم به خطر می‌افتد، اظهار داشت: این موضوع بستگی به نظر دوستان در هیئت مدیره دارد. آنها برنامه مرا پذیرفته‌اند که حکم 2 ساله به من داده‌اند. برخی دوستان می‌گویند که سال دوم حضورم در استقلال مشروط است اما باید بگویم که من هیچ شرط و شروطی ندارم و قراردادم 2 ساله و بدون قید و شرط است.

دیدگاهتان را بنویسید