92699

نالکو هند به دنبال سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری درآلومینیوم ایران

nkdhd lunk - مدیران شرکت ملی آلومینیوم هند (نالکو) قصد دارند در ماه جاری از ایران بازدید کنند تا مذاکرات اولیه را به منظور احداث یک واحد ذوب آلومینیوم 2 میلیارد دلاری در این کشور انجام دهند.

به گزارش دنیای معدن، تی کی چاند - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل نالکو - در مصاحبه ای عنوان کرد: این شرکت هندی قرار است درباره تشکیل یک سرمایه گذاری مشترک نیز با طرف ایرانی (ایمیدرو) مذاکره کند.
شرکت ملی آلومینیوم هند(نالکو)، در سال 1981 به عنوان یک شرکت دولتی تحت پوشش وزارت صنایع معادن تاسیس شد و از مرحله معدن تا تولید انواع شمش آلومینیوم و آلیاژ های این فلز فعالیت می کند. این شرکت در سال 2014 در رتبه 109 از 500 شرکت برتر هند جای گرفت و طبق اعلام وب سایت «بیزنس تو دی » (businesstoday) هند، میزان درآمد آن در سال 2014 به حدود یک میلیارد و 170 میلیون دلار رسید و ارزش نالکو در بازار سهام هند 2.08 میلیارد لار اعلام شد. این شرکت در سال گذشته میلادی 316هزار تن اما در سال 2011 برابر با 444هزار تن شمش آلومینیوم تولید کرد.
به نوشته وب سایت هندی لایو مینت (livemint) مدیر عامل نالکو گفت: مشاور ما ایران، عمان و اندونزی را به عنوان سه کشوری که می توانند این کارخانه در آنها احداث شود انتخاب کرده است. ما مذاکرات خود را در همین راستا با طرف ایرانی آغاز و هر سه کشور را مورد بررسی قرار دادیم به طوری که وجود انرژی و گاز مورد نیاز و همچنین داشتن برق رقابت پذیر از اولویت های ما برای اجرای این پروژه خواهد بود.
چاند گفت: روابط تجاری قوی و سیستم تجارت براساس روپیه بین ایران و هند، با وجود تضعیف تحریم های جهانی علیه ایران باعث شده تا ایران به گزینه ترجیحی هند برای احداث ذوب فلز آلومینیوم 2 میلیارد دلاری تبدیل شود.
در همین حال براساس اخبار منتشر شده صنعت آلومینیوم هند نیز به دلیل واردات محصولات ارزان قیمت از خاورمیانه و چین و همچنین افت شدید قیمتها ناشی از اضافه عرضه در بازار جهانی تحت فشار زیادی قرار گرفته و حتی به گفته برخی کارشناسان ،فعالیت در صنعت آلومینیوم هند غیراقتصادی شده است.
مقامات نالکو در سفر به ایران همچنین به دنبال این هستند تا با مقامات ایمیدرو دیدار کرده و در زمینه تامین بلندمدت گاز موردنیاز برای پروژه ذوب فلز آلومینیوم 500 هزار تنی به توافق برسند.

دیدگاهتان را بنویسید