78951

عضو شورای شهر: تخلف در انتخابات شورایاری‌ها زیاد بود

احمد حکیمی پور، رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران، درباره تخلفات صورت‌گرفته در انتخابات شورایاری شهر تهران گفت: در بعضی از مناطق به خصوص مناطق جنوبی شهر تهران، از محله‌های دیگر افراد را به صورت دسته‌جمعی برای رای دادن به شعبات اخذ رای آورده بودند. به همین دلیل ما به شاکیان گفته‌ایم که مستندات خود را درباره این موارد به ما بدهند. در صورتی که تشخیص دهیم این موارد باعث تغییر آراء کاندیداها می‌شود هیئت نظارت برخورد جدی خواهد کرد.

به گزارش آفتاب، انتخابات شورایاری شهر تهران روز جمعه در حالی برگزار شد که گزارش شده تخلفات زیادی در برخی مناطق شهر صورت گرفته است به طوری که در بعضی نقاط اتوبوس‌هایی حامل سالمندان، برای دادن رای به کاندیدای یک منطقه دیده شده و در برخی محله‌ها تابلوهای تبلیغاتی کاندیداها در شعبات اخذ رای وجود داشته است. این تخلفات به همین جا ختم نشده است چنانچه محمد سالاری رئیس هیات نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران به «ایلنا»گفته است: «یکی از صندوق‌های اخذ رای در محله نعمت‌آباد واقع در منطقه ۱۹ باطل شد. محل اخذ رای مسجد امام صادق(ع) بود که به‌دلیل ازدیاد جمعیت، حضور کاندیدا‌ها در محل اخذ رای و درگیری ایجاد شده در محل، تصمیم بر این شد که این صندوق باطل شود.» بحث‌های زیادی هم در خصوص خرید و فروش رای ازجانب بعضی کاندیداها در روزهای قبل از انتخابات شنیده شده که البته هنوز صحت آن را کسی تایید نکرده است.
احمد حکیمی‌پور، رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با بیان اینکه میزان تخلفات در انتخابات شورایاری بسیار بیشتر از تقلب‌ها بود به خبرنگار آفتاب گفت: اینکه گفته می‌شود در این انتخابات به شدت تقلب صورت گرفته است را من تایید نمی‌کنم چرا که من دیروز چنین گزارشی دریافت نکردم. اما موارد تخلف زیاد بود. من جمعه شب تا ساعت 12 در جریان قضایا بودم و گزارشات تخلفات را دریافت کردم و به زودی به آن‌ها رسیدگی خواهد شد.
وی افزود: تمام تلاش ما بر این بود که اهالی یک محله در مساجد و مدارس به کاندیدای محله‌ی خودشان رای بدهند نه اینکه از مناطق دیگر آن هم به صورت گروهی بیایند و به یک کاندیدا رای دهند. مشکل از اینجاست که ما به یک ساز و کار مشخص در این زمینه نرسیدیم که کاری کنیم که فقط اهالی محل به نامزدهای منطقه خودشان رای دهند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: از دیگر تخلفات صورت گرفته نصب بیلبوردهای کاندیداها در برخی از شعبات اخذ رای بود که من خودم تعدادی از آن ها را مشاهده کردم و دستور به جمع آوری آن ها دادم.
حکیمی‌پور خاطرنشان کرد: ماه‌ها تلاش کردیم تا این نهاد مردمی پابرجا بماند برخلاف کارشکنی‌های عده‌ای و هدف ما هم این بود که یک نهاد مردمی شکل بگیرد برای اداره شهر تهران. مجموعا انتخاباتی که برگزار شد، انتخابات پرشوری بود و تعداد رای‌دهندگان هم نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته بود علی‌رغم آنکه در آستانه سال نو هستیم و خانواده‌ها درگیر هستند ولی حضور قابل توجه بود.
وی در پایان در خصوص زمان اعلام نتایج انتخابات گفت: امروز عصر آمار اولیه به دست می‌آید طی جلسه ‌ای که هیئت اجرایی و هیئت نظارت دارد. اما اعلام نهایی هنوز معلوم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید