140660

افتتاح کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

دنیای معدن - با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با تولید سالیانه 610 هزار تن اسید سولفوریک افتتاح شد.

به گزارش دنیای معدن، صبح امروز و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه با تولید سالیانه 610 هزار تن اسید سولفوریک و با اشتغالزایی مستقیم برای 200 نفر افتتاح شد.

کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه 110 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 450 میلیارد سرمایه گذاری ریالی شده احداث این پروژه بزرگ در کاهش آلایندگی هوا سهم بسزایی داشته و از طرفی صنایع پایین دستی که تولید کننده کودشیمیایی است نیز تقویت خواهد شد.

پروژه افزایش ظرفیت تیکنرهای باطله شماره یک و دو و اصلاح تیکنر شماره 4 که ظرفیت استحصال آب از باطله کارخانجات تغلیظ به میزان 5.7 میلیون دیگر پروژه ای با سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

طرح نوسازی کوره آند و چرخ ریخته گری شماره 4 کارخانجات ذوب افتتاح شد، اعتبار این پروژه 7 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 39 میلیارد سرمایه ریالی هزینه شده است، ظرفیت کوره تا پالایش 250 تن در هر سیکل کار و ظرفیت چرخ به ریخته گری تا 50 تن بر ساعت افزایش خواهد یافت.

پروژه افزایش ظرفیت و اصلاح سیستم نوار انتقال سنگ خردایش شده نیز ظرفیت انتقال ماده معدنی به کارخانجات تغلیظ از 4750 تن به 5500 تن در ساعت افزایش خواهد یافت که برای این پروژه 4 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 12 میلیارد سرمایه گذاری ریالی شده است.

پروژه سیستم های هوشمند هشدار دهنده و بهینه سازی و مدیریت ناوگان معدن و سیستم ضدتصادم ماشین آلات معدن با هوشمندسازی و مدیریت بالغ بر 20 دستگاه شاول و 120 کامیون معدنی با سرمایه گذاری ارزی 3 میلیون یورو و سرمایه ریالی 2 میلیارد ریال در مجتمع مس سرچشمه افتتاح شد.

سرمایه گذاری این طرح ها به اشتغال مستقیم 200 نفر می انجامد، در مجموع 124 میلیون یورو و 753 میلیارد ریال به کار رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید