127321

استان سمنان با شرکت استرالیایی قرار داد عملیات معدنی امضا کرد

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: این سازمان، با یک شرکت استرالیایی فعال در حوزه معدن، قرار داد سرمایه گذاری اجرای عملیات استخراج، کشف و ... امضا کرده است.

بهروز اسودی صبح چهارشنبه در حاشیه نشست سرمایه گذاری خارجی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، از امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت ام آر سی استرالیا درباره معادن استان خبر داد و ابراز داشت: این تفاهم نامه همکاری به منظور اجرای عملیات اکتشاف، استخراج و کانه آرایی مواد فلزی و املاح تبخیری فی مابین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و شرکت مذکور منعقد شده است.

وی افزود: با توجه به وجود ذخایر معدنی استان سمنان، اغلب اکتشافات انجام شده تاکنون به صورت سطحی بوده و میانگین عمق حفاری بسیار کم و ناچیز است که باید به سمت اکتشافات عمقی و زیر عمقی برویم و این انگیزه اصلی همکاری با شرکت استرالیایی بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، گفت: بخش معادن استان فرصت مناسبی برای حضور همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که ما از آن حمایت کامل می کنیم ضمن اینکه در بخش اکتشاف نیز برای حضور شرکت های خارجی منعی وجود نداشته و می توانند در این بخش سرمایه گذاری کنند همچنین باید گفت استان سمنان در تولید گچ و نمک، سولفات سدیم و ذغال سنگ به ترتیب جایگاه اول، دوم و سوم کشوری را در اختیار دارد لذا این امر جذابیت خوبی برای سرمایه گذاران داشته است.

اسودی ابراز داشت: استان سمنان دارای رتبه اول کشوری از نظر وجود تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم کشوری درتولید سولفات سدیم و رتبه سوم کشوری درتولید ذغال سنگ وکرومیت را در اختیار دارد همچنین این استان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات سدیم، سنگ آهک، سنگ لاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، ذغال سنگ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت، روی، فلورین و... برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود ذخایر معدنی با کیفیت و کمیت مطلوب، صنایع معدنی مهمی نظیر کربنات سدیم، فروسیلیس، سولفات سدیم، سیمان، نمک تصفیه و صنعتی، گچ، کاشی و سرامیک و... دراستان سمنان متمرکز شده است و با عنایت به وجود بازار داخلی و صادرات و وجود ذخایر معدنی به عنوان منبع اصلی تامین مواد اولیه و همچنین استفاده از روشهایی نوین فرآوری بخصوص درصنایعی مانند گچ و نمک، امکان گسترش صنایع معدنی درسطح استان سمنان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید